Együtt egymásért Krisztusban

2015. július 6-án elkezdődött a Hittan- Cserkész és Musical tábor Balatonmáriafürdőn. A Nemzeti Erőforrás Támogatáskezelő jóvoltából a táborozásra 450 000 forint támogatást kaptunk egyházi támogatás formájában az EGYH-KCP-15-0244 azonosítószámú pályázathoz. Reggel hét órakor indultunk és dél előtt oda is értünk. Mint mindig, most is négy őrsre voltunk felosztva, három lány és egy fiú őrs. Amint megérkeztünk nagy lelkesedéssel pakoltunk ki. A mi szobánkban, vita volt arról, hogy ki alszik fent az emeletes ágy tetején. Kis idő után eldöntöttük és mentünk egyből a tábornyitóra, ahol Gabi bácsi elmondta, hogy mik a szabályok. Azt egyből kiemelte, hogy az új mosdókra nagyon kell vigyáznunk! Ezek után közösen imádkoztunk egyet, felvontuk a zászlókat, melyen ez áll: „Életünk Krisztus!” A kis ceremónia után bementünk a városba megismertetni az új táborlakókkal a várost és a környéket. Városnézés után belementünk a vízbe, hogy azzal is „megismerkedjünk”. A fürdés után jött a várva várt szobaszemle. Amint végzett Józsi bácsi a szobaszemlével, mentünk vacsorázni és a zászlónkat levontuk. Ezek után következett a tábortűz, amit az étkezőben tartunk meg, ekkor húzzuk ki az őrangyalos játékban az őrzöttünket. A napot úgy zárjuk le, hogy közösen imádkozunk és elfoglaljuk a szobánkat. Tíz órakor takarodó van vagy, ahogy Józsi bácsi szokta mondani „teljes szilencium”. Minden reggel fél nyolckor volt a tábori ébresztő, majd reggeli torna, szobaszemle fél kilenckor. Ezt követően jött a zászló- felvonás és kilenckor a reggeli. A reggeli után sátorverő versenyben vettünk részt, tíz órakor lementünk fürdeni. Tizenegy órakor hittanversenyben volt, majd városnézés következett. Egy órakor ebédeltünk, ebéd után csendes pihenőt tartottunk. Három órakor lengőteke bajnokságot rendeztünk. Szinte minden nap kétszer mentünk el fürdeni. Hét órakor vacsoráztunk és utána jött a tábortűz. Tíz órakor takarodó és teljes szilencium. Egy újabb nap virradt és mint mindig kezdődtek a reggeli ceremóniák. Újra kezdődtek a versenyek. Féltízkor célkereszt verseny, háromkor hittanverseny, fél négykor asztalitenisz, de ezek közben reggeliztünk, megebédeltünk, lementünk kétszer is fürdeni és bementünk a városba. Megint eljött az este és az őrangyalos játék is a tábortűzzel együtt. Amint végeztünk mentünk aludni.

Reggel újra felébredtünk és kezdődött az új nap. Csütörtöki napunkon cso-cso versenyeztünk, hittan versenyt írtunk, este tábortűz volt. A pénteki programjaink igazán mókásak voltak, mert hajókiránduláson vehettünk részt, vonatozhattunk is, nem is egyszer. Azután elsétáltunk a Szafari parkba, ahol szabadprogram volt. Ezután indultunk haza, és ahogy hazaértünk várt minket a meleg vacsora és a tábortűz.

Szombaton cserkész- és hittanversenyen vehettünk részt, az eső ellenére a sport sem maradhatott el, ezért volt városi staféta és fürdés. A staféta után dinnyét ehettünk a focipályán. A nap gyorsan lement és vele együtt az aznapi tábortűz is.

Vasárnap szentmisére mentünk fél tizenegyre, amint hazaértünk megebédeltünk és délután fürödtünk és volt egy kis puzzle verseny.

Megjött a nem várt hétfő, mindenki szorgosan és szomorúan pakolt, Gábor bácsi az összes szobát át tudta venni hiba nélkül. Az indulás előtt megebédeltünk és elmondtuk, hogy ki kit húzott, mert vasárnap este elmaradt a sok műsor miatt amiket a tábortűz közben láthattunk.

Köszönjük szépen Gábor bácsinak és Éva néninek ezt a felejthetetlen hetet, amikor vigyáztak ránk! És persze nevelőinknek is: Pap Józsi bácsinak, Papné Emese néninek, Illésné Márin Éva néninek és Jónás Zoli bácsinak!