Közzétételi lista



    1. Felvételi lehetőségekről szóló tájékozató
    2. Beiratkozásra meghatározott idő, a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma
    3. Nyitva tartás rendje
    4. Iskolai tanév helyi rendje
    5. A betöltött munkakörök alapján a pedagógusok iskolai végzettsége, szakképzettsége (név-szak-osztály)
    6. Nevelő-oktató munkát segítők száma, iskolai végzettsége, szakképzettsége
    7. Országos mérés-értékelés eredményei
    8. Tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétléssel kapcsolatos adatok
    9. Volt középiskolás diákjaink eredményei
    10. Tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége
    11. Házi feladatok és iskolai dolgozatok szabályai
    12. Vizsgák követelményei
    13. Osztályok száma, tanulók létszáma

    Közzétételi lista



    a) Felvételi lehetőségekről szóló tájékoztató

    Iskolaérettség esetén a körzetébe tartozó gyermekeket az iskola felveszi a beiratkozás napján.

    Körzetes az a tanuló, aki életvitelszerűen az általános iskola körzetében lakik (Nkt. 50.§ (6. pont.)). Bizonyítani ezt lakcímkártyával lehet beiratkozáskor. A tanulónak és legalább az egyik szülőnek itt kell lakcímmel rendelkeznie.

    A szabad iskolaválasztás jogának érvényesítésével a megengedhető létszámkeretig az intézmény fogad tanulókat.

    Az iskola a felvételi kötelezettségek teljesítése után további felvételi, átvételi kérelmeket is teljesíteni tud. Ekkor előnyben kell részesíteni a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket.

    Az intézmény első évfolyamára történő felvétel

    A beiskolázásra a törvényi előírások alapján kerül sor (életkor, iskolaérettséget igazoló óvodai szakvélemény). A köznevelési törvény 45.§-a értelmében(1) Magyarországon – az e törvényben meghatározottak szerint – minden gyermek köteles az intézményesnevelés-oktatásban részt venni, tankötelezettségét teljesíteni.

    (2) A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, legkésőbb az azt követő évbentankötelessé válik. Az a gyermek, akinek esetében azt a szakértői bizottság javasolja, további egy nevelési évigaz óvodában részesül ellátásban, és ezt követően válik tankötelessé. A tankötelezettség teljesítése a tanév első tanításinapján kezdődik. Ha a gyermek az iskolába lépéshez szükséges fejlettséget korábban eléri, a kormányhivatal a szülő kérelmére szakértői bizottság véleménye alapján engedélyezheti, hogy a gyermek hatéves kor előtt megkezdjetankötelezettségének teljesítését.

    Az első évfolyamba történő beiratkozáskor be kell mutatni:

    • a gyermek születési anyakönyvi kivonatát,
    • a szülő személyi igazolványát,
    • a gyermek felvételét javasoló óvodai szakvéleményt,
    • a nevelési tanácsadó felvételt javasló szakvéleményét (ha a gyermek nem volt óvodás, vagy ha az óvoda, a nevelési tanácsadó javasolta),
    • szükség esetén a szakértői bizottság véleményét.
    • a gyermek egészségügyi kiskönyvét
    • A szülőnek nyilatkoznia kell: napközi igényéről, választható foglalkozások, órák válla-lásáról, hittanra való jelentkezésről, kedvezményekre való jogosultságról.
    • Be kell nyújtania a diákigazolvány igényléséhez szükséges fényképes NEK adatlapot. 

    Külföldi állampolgárságú gyermeknek és szülőjének is be kell mutatnia a jogos itt tartózkodási dokumentumait.

    Ha a szülő úgy gondolja, hogy ez a pillanat a gyermek számára fontos és élményt adhat neki, a gyerekeket is szívesen fogadjuk a beiratkozáson.

    Mit tegyen a szülő, ha a beiratkozás napján nem ér rá?

    Írásos meghatalmazás alapján bárki (célszerűen közeli rokon) is beírathatja a gyermeket, de szigorúan csak a beiratkozás napján.

    A beiratkozást követő két héten belül hivatalos levelet küldünk a felvételről.


    b)Beiratkozásra meghatározott idő, a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma

    A beiratkozás a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal által meghatározott egységes időpontban zajlik.

    A fenntartó a 2017/2018-as tanévben 29 osztály és 9 napközis csoport indítását engedélyezte

     

    c) Nyitva tartás rendje

    Kivonat a Házirendből

    • Az iskola kapui szorgalmi időben hétfőtől péntekig reggel ½ 8 órától 8óráig, 12 órától délután tizenhét óráig vannak nyitva.8-12 óráig az intézmény a Városi Könyvtár felől érhető el.
    • Az iskolában tartózkodó gyermekek felügyeletét az iskola reggel 7.30 órától 16.30 óráig tudjuk biztosítani.
    • Az iskolába a tanulóknak reggel 7.30óra és 7.45óra között kell megérkezniük.
    • Az iskolában a tanítási órák és az óraközi szünetek rendje a következő:
    1. óra: 8.00. -   8.45.
    2. óra: 8.55.-   9.40.
    3. óra: 10.00. - 10.45.
    4. óra: 10.55. - 11.40.
    5. óra: 11.50. - 12.35.
    6. óra : 12.45. - 13.30.
    • Rossz idő esetén az ügyeletes nevelő utasítása alapján a tanulók a folyosón maradnak. Csengetéskor a tanterem előtt a folyosón sorakoznak, s az órát tartó pedagógussal együtt mennek be az osztályterembe. Jó idő esetén, az udvaron tartózkodnak. Becsöngetéskor az ügyeletes nevelő irányításával vonulnak be az épületbe.
    • A második óraközi szünet a tízórai szünet. Ekkor a tanulók a tantermekben étkezhetnek, tízórai után kimennek az udvarra, rossz idő esetén a folyosóra.
    • A főétkezések rendje:
    A napközis tanulók esetén a -A napközi otthonra vonatkozó szabályok- szerint.
    • A tanuló tanítási idő alatt az iskola épületét csak a szülő személyes, vagy írásbeli kérésére az osztályfőnöke (távolléte esetén az igazgató vagy az igazgatóhelyettes) vagy a részére órát tartó szaktanár engedélyével hagyhatja el. Rendkívüli esetben – szülői kérés hiányában – az iskolából való távozásra az igazgató vagy az igazgatóhelyettes adhat engedélyt.
    • Tanítási napokon a hivatalos ügyek intézése az iskolatitkári irodában történik  hétfőtől csütörtökig 8.00. óra és 16.00. óra között, pénteken 8.00 és 13.30 óra között.
    • Az iskola a tanítási szünetekben a hivatalos ügyek intézésére külön ügyeleti rend szerint tart nyitva. Az ügyeleti rendet az iskola igazgatója határozza meg, és azt a szünet megkezdése előtt a szülők, a tanulók és a nevelők tudomására hozza.
    • A tanulók az iskola létesítményeit, helyiségeit csak valamelyik nevelő felügyeletével használhatják. Ez alól felmentést csak az iskola igazgatója adhat.
    • Az iskola épületében az iskolai dolgozókon és a tanulókon kívül csak a hivatalos ügyet intézők tartózkodhatnak, illetve azok, akik erre az iskola igazgatójától engedélyt kaptak.
    • Az iskola épületében felnőtt ügyelet működik.


    d) Iskolai tanév helyi rendje

    Első tanítási nap: 2017. szeptember 1. péntek

    Utolsó tanítási nap: 2018. június 15. péntek

    A tanév első féléve 2018. január 26-ig tart

    Az iskola 2018. február 2-ig értesíti a tanulókat

    Minden hónap első keddjén nevelőtestületi megbeszélés az aktuális feladatokról.

     

    Tanítási szünetek:

    Virágkiállítás: 2017. december 1., 4.

        Szünet előtti utolsó tanítási nap: 2017.nov.30.        

        Szünet utáni első tanítási nap:2017.dec.7. 

    Őszi szünet: 2017. okt.30. – nov.3.

        Szünet előtti utolsó tanítási nap: 2017.okt.27.         

        Szünet utáni első tanítási nap:2017.nov.6.

    Téli szünet: 2017.dec.27. – 2018.jan.2.

        Szünet előtti utolsó tanítási nap: 2017.dec.22.

        Szünet utáni első tanítási nap:2018.jan.3.

    Tavaszi szünet: 2018. március 28.-április 6-ig

        Szünet előtti utolsó tanítási nap: 2018.március 29.  

        Szünet utáni első tanítási nap:2018.ápr. 9.

    Évfolyammisék:

    A tanév elején meghatározott szerint.

    A 9 órás szentmisén az alsó tagozatos tanulók,a 18 órás szentmisén a felső tagozatos tanulók.

    Szolgálatot a felső tagozatosok látnak el délelőtt, így felmentést kapnak az esti szentmiséről.

    A beosztás félévkor változik.

     


    e) A betöltött munkakörök alapján a pedagógusok iskolai végzettsége, szakképzettsége (név-szak-osztály)

    Balla Katalin

    F

    tanító

    2.d

    magyar spec.koll.

     

    Bánné Szakács Katalin

    F

    Tanító

    1.c, 2.b, napközi

    Bencs Gabriella

    F

    tanító

     

    gyógypedagógus

     

    Benedeczki Anita

    F

    tanító

    1.a, 3.a, 4.a, 4.bcd, napközi 7.

    Berczeli Ágota

    F

    tanító

    1abc, 4.d, napközi 1.

    technika spec.koll.

     

    Berger József

    F

    tanár

     

    matematika

    5.c

    földrajz

     

    informatika

     

    közokt.vez.

     

    Berger Renáta

    F

    tanár

     5.c

    német

    6.a, 7.a, 8.a, 5.bcd, napközi 9.

    Berta Magdolna

    F

    tanár

    5.a,5.b,5.c,5.d,6.b,6.c,

    biológia

    7.a, 7.b, 7.c, 8.a, 8.b

    földrajz

     

    közokt.vez.

     

    Tápai Péter

    F

    lelki vezető

     1.c, 2.a, 3.b, 4.c, 5.c, 6.b

    Dubainé Palásti Dóra Éva

    F

    tanár

    matematika

    informatika

    5.b

    5.b, 6.b, 6.d

    6.a, 6.b, 7.a, 7.b, 7.c, 8.a, 8.b

    Ernszt Tiborné

    F

    tanító

    4.b, 4.c

    testnevelés spec.koll.

     

    közokt.vez.

     

    Fejes Éva

    F

    tanár

     

    ének

    1.a, 6.c 6.d, 7.b, 7.c, 8.a, 8.b, 8.c, napközi 8.

    Gibertné Domonyi Eszter

    F, E

    tanár

     6.c

    kémia

     

    matematika

    5.d, 7.b, 6.c,

    német

    8.bc, 7.bc, 6.bcd,

    n.német

     

    Haszilló Tamás

    F

    tanár

     5.a

    testnevelés

    1.a, 3.a, 5.a, 6.b, 7.a, 5.bcd, 1.abc, 2.abc, 3.ac

    Haszilló-Gyetvai Orsolya

    F

    tanár

     

    magyar

    5.a, 5.c, 7.a, 7.c, 8.c

    történelem

    6.a

    Hegedűsné Borbényi Edit

    E

    tanár

     

    magyar

    6.c, 8.b, 6.d, 8.abc, napközi 9.

    közokt.vez.

     

    Farkasné Zsember Marianna

    F

    tanító

    2.c

    Gubik Éva

    F

    tanító

    napközi

    Herczegné Koch Éva

    F

    tanító

    2.a, 4.d

    könyvtár szakkol.

     

    Himerné Komáromi Helga

    F

    tanító

    1.a

    fejlesztő pedagógus

     

    Hohnné Berger Rita

    F

    tanár

     7.c

    matematika

    5.a,6.b, 7.a, 7.b, 7.c

    kémia

     

    Illésné Márin Éva

    F

    tanító, tanár

     

    ének

    7.a, 6.b, 6.a, 3.a, 5.a, 3.c, 4.a, 2.abc, 1.abc,

    n.német

     

    tánc-és dr.

    2.b, 2.a, 1.b, 3.b, 4.b, 1.a, 3.a

    Juhász Anikó

    F

    tanító

     

    ének spec.koll.

    1.b, 3.b, 3.d, 4.b, 4.c, 2.a, 5.b, 5.c, 5.d napközi 5.,6.

    Knipl Andrea

    F

    tanító

     5.d

    német spec.koll.

    5.a,

    közokt.vez.

     

    Koch Éva

    F

    tanító

    1.b,

    fejlesztő

     

    Kóczián Gábor

    F,E

    tanár

     7.a

    történelem

    5.a, 7.a, 8.a, 8.b, 8.c, 6.d, 5.d, 7.c

    földrajz

    7.b, 7.c, 8.c, 7.a

    Kovács Gyöngyvér

    F

    tanító

    3.c, 3.a, 3.d, 3.bd, 3.ac

    okt. inf.

     

    Lavatiné Herczeg Márta

    F

    tanító

    4.d

    könyvtár spec.koll.

     

    Makai Petra

    F

    tanító

     

     

     

    angol spec.koll.

    4.bcd, 6.bcd, 5.bcd, 7.bc, TSZ 4.d

    Mikó Imréné

    F

    tanító,tanár

    2.d, napi 6., 7.

    földrajz

     

    Mizser Magdolna

    F

    tanító

     

    angol spec.koll.

    1.a, 2.a, 3.a, 4.a, 4.bcd, 5.bcd, 6.bcd, 7.bc

    gyógypedagógus

     

    Molnár Éva

    F,E

    tanító,tanár

     

    magyar

     6.d

    történelem

    6.d, 5.a

    technika spec.koll.

    6.b, 6.c, 6.d, napközi 6., 9.

    Molnárné Tátrai Dóra

    F

    tanító

    2.b

    magyar spec.koll.

     

    Némethné Rákóczi Márta

    F

    tanító

    4.a, 3.c, 2.d, 2.c, 4.c,

    Palástiné Haszilló Enikő

    F

    tanító,tanár

     

    rajz

    5.a,5.b,5.c,5.d, 6.a,6.b,6.c,, 6.d, 7.a,7.b,7.c,8.a,8.b,8.c, napközi 6.

    Palásti Mihályné

    F

    tanár

     

    testnevelés

    5.b,6.c,7.b, 8.c

    biológia

     

    Pap József

    F

    diakónus

     2.c, 3.c, 4.a, 5.b, 8.a, 7.b, 6.a, 1.b

    Pap Józsefné

    F

    hitoktató

     1.a, 2.b, 3.a, 4.b, 5.a, 7.a, 6.c, 8.b napközi 6.

    Ridegné Szilágyi Bettina

    F,E

    tanár

     

    magyar

    6.a,8.a,

    történelem

     

    közokt.vez.

     

    Rimai Julianna

    F

    tanító

    3.a, 3.c, 3.d

    rajz spec.koll.

     

    Rimainé Szilágyi Julianna

    F

    tanító

    3.d

    rajz spec.koll.

     

    pedagógia spec.koll.

     

    Rónainé Varga Zita

    F

    tanító

     6.b

    angol spec.koll.

    5.a, 5.bcd, 6.a, 6.bcd, 8.bc, 4.bcd

    Sebestyénné Markó Andrea

    F

    tanító

     napközi 1., 2., 5.

    fejlesztő

     
       

    Sebestyénné Váradi Marianna

    F

    tanár

     6.a

    biológia

    8.c, 6.a, 6.d,

    technika

    6.a, 5.b, 7.b, 7.c, 5.d, 7.a, 5.c, 5.a, napközi 9.

    Senduláné Erdélyi Márta

    F

    tanító

    4.d, 3.d, 1.c

    Szabadi Enikő

    F

    tanító

     5.d

    magyar spec.koll.

    5.d, 6.b, 5.b, napközi 8.

    Szabó János

    F

    tanító

    4.c, napközi 7.

    ECDL

     

    számt.szoftver.üzem.

     6.c, 6.d,

    SzilágyinéTusori Katalin

    F

    tanító

    1.c, 1.abc, napközi 2.

    Szűcs László

    F

    tanár

     

    matematika

    8.b, napközi 9.

    fizika

     

    Szvetnyik Bence

    F

    tanár

     8.b

    testnevelés

    1.abc, 2.abc, 7.abc, 8.c, 7.c, 5.d, 5.c, 1.b, 8.b

    földrajz

     8.a, 8.b,

    Szvetnyikné Füleki Dóra

    F

    tanító

     

    német spec.koll.

    2.a, 6.bcd, 8.bc, napközi 2.

    Téglásné Halász Judit

    F

    tanító

    3.d, 3.b, 3.c,

    Tóthné Lőz Mária

    F

    tanár

    napközi 5.

    Tihor Lászlóné

    E

    tanár

    7.b

    magyar

    7.b

    történelem

    5.b,5.c, 6.b, 6.c, 7.b

    közokt.vez.

     

    közokt.szak.ment.

     

    ped.ért.szak.

     

    Tusori Tibor

    F,E

    tanár

     8.c

    matematika

    6.a, 6.d, 8.c

    fizika

    7.b, 8.b, 8.a, 7.c, 7.a, 8.c

    informatika

    8.c

    TusorinéSzóráth Klára

    F,E

    tanár

     8.a

    matematika

    8.a, 8.b, 5.b, 8.abc

    kémia

    7.a,7.b, 7.c,8.a,8.b,8.c

    Varga Bálint

    F

    tanár

     6.d

    testnevelés

    6.d, 8.a, 6.a, 4.c, 3.b, 3.bd,  6.abcd, napközi 9.

    Wolf Andrea

    F,E

    tanár

     

    angol

    7.a, 8.a,



     

    f) Nevelő-oktató munkát segítők száma, iskolai végzettsége, szakképzettsége

    Nevelő-oktató munkát közvetlenül segítők száma: 5 fő. Ebből iskolatitkár 1 fő, pedagógiai asszisztens 3 fő,rendszergazda 1 fő.

    Egyéb nevelő és oktató munkát segítők:takarító 9 fő, gazdasági dolgozó 1 fő, ügyviteli dolgozó 1 fő, kisegítő dolgozó 3 fő

     


    g) Országos mérés-értékelés eredményei

     

    2011

    2012

    2013

    2014

    2015

    2016

    matematika 6. osztály

    1411

    1410

    1468

    1571

    1420

    1510

    országos átlag

    1486

    1489

    1489

    1491

    1497

    1486

    olvasás-szövegértés 6. osztály

    1427

    1409

    1475

    1485

    1414

    1503

    országos átlag

    1465

    1472

    1497

    1481

    1488

    1494

    matematika 8. osztály

    1495

    1491

    1625

    1751

    1582

    1582

    országos átlag

    1601

    1612

    1620

    1617

    1618

    1597

    olvasás-szövegértés 8. osztály

    1474

    1479

    1542

    1554

    1556

    1533

    országos átlag

    1577

    1567

    1555

    1557

    1567

    1568

     



    h) Tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétléssel kapcsolatos adatok

     

    2011

    2012

    2013

    2014

    2015

    2016

    2017

    Jelenlegi létszám (fő):

    679

    616

    603

    582

    575

    557

    534

    ebből külföldi vagy magántanuló (fő):

    5

    15+

    9+

    25

    27

    25

    28

    A tanévben távozottak száma:

    26

    12

    15

    9

    31

    12

    7

    A tanévben érkezettek száma:

    14

    9

    16

    10

    34

    6

    2

    Bukott tanulók száma:

    42

    31

    30

    19

    14

    15

    8

    Évismétlések száma:

    32

    30

    8

    4

    2

    8

    4

     


     i) Volt középiskolás diákjaink eredményei

    Kecel

    Gimnáziumi eredmények

    Azonosító

    Évfolyam

    Átlag

    71981274905

     

    4,73

    75854288775

     

    3,4

    71603927324

    9

    4,1

    75046582350

    10

    3

    76464901391

    10

    2,1

    71941675552

    10

    2,7

    77220747778

    10

    3,7

    76302457556

    10

    4

    74656270727

    10

    3,4

    78051546216

    10

    3,8

    75780592433

    10

    4

    79096645625

    10

    4

    75424681317

    10

    4

    77920694421

    11

    3,1

    73585099510

    11

    3,1

    71634957810

    11

    3,3

    71981300362

    11

    3,5

    76879335035

    11

    3,5

    71594806421

    11

    3,6

    76701132815

    11

    3,6

    71579993366

    11

    4

    72794437657

    11

    2,4

    74514765020

    11

    4

    74930365987

    11

    3,8

    79850092696

    10

    5

    77629906615

    10

    4,7

    74929529595

    10

    5

    72646873958

    10

    4

    77514876132

    10

    4,6

    75078438286

    10

    4,7

     

     

     

     

    Szakközépiskola

    Azonosító

    Évfolyam

    Átlag

    79644568801

    9.

    3,5

    76104409875

    9.

    3,6

    78461889789

    10

    3

    76275696444

    10

    3,6

    74792520800

    10

    4,6

    75644112066

    10

    3,7

    71570763543

    10

    2,7

    77925491851

    10

    3,4

    77864740186

    10

    3,1

    79318055378

    10

    4,4

    78857566746

    9

    3,6

    71849353848

    9

    2,5

    76449938978

    10

    3,1

    77660638474

    10

    2,7

    76660611530

    9

    4,4

    76309800646

    9

    3,8

    Szakiskola

    78457805693

     

    1,8

    78537287421

     

    2,9

    72933846880

     

    2,8

    73923797102

     

    1,6

             

     

     

    j) Tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége

    Idő

    Hétfő

    Kedd

    Szerda

    Csütörtök

    Péntek

    0.óra

     

    Középiskolai előkészítő 8.évf.

     (2.t)

     

     

    mat.előkészítő. 8.évf.- (6.t.)

     

     

     

     

    6.óra

     

    magy.,matem. felz. 6.évf.- (2.t)

     

     

     

     

    7.óra

     

    rajzszakkör 1-8.évf.

    (2.t)

     

    énekkar 1-8.évf.- (2.t)

    gitár 1-8.évf.

    -(24.t)

     

    énekkar 1-8.évf.- (24.t)

    technika szakkör.(15.t)

    gitár 1-8.évf.

     (24.t)

     

    8.óra

     

    rajzszakkör 1-8.évf.

    (2.t)

    tollas-.

    énekkar 1-8.évf(2.t)

    gitár 1-8.évf.

    (24.t)

    énekkar 1-8.évf.-(24.t)

     

     

    gitár 1-8.évf.

    (24.t)

     

     

    9.óra

     

     

     

     

    tollas-

     

     


    k) Házi feladatok és iskolai dolgozatok szabályai

     

     Az otthoni (napközis, tanulószobai) felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározása

    Pedagógiai Program IV.8.

    • Iskolánkban a házi feladatok meghatározásával kapcsolatosan az alábbi szabályok érvényesülnek:
    • A házi feladatok legfontosabb funkciója a tanórán feldolgozott tananyaghoz kapcsolódó gyakorlás, valamint a tananyaghoz kapcsolódó ismeretek megszilárdítása.
    • Az első-második évfolyamon a tanulók hétvégére (szombatra, vasárnapra), valamint a tanítási szünetek idejére nem kapnak szóbeli házi feladatot, csak írásbeli gyakorlást.
    • A 3-8. évfolyamon a tanulók hétvégére (szombatra, vasárnapra), valamint a tanítási szünetek idejére - a szokásos (egyik óráról a másikra esedékes) feladatokon túl - nem kapnak írásbeli házi feladatot.
    • Nyári szünetben a következő évfolyamra előírt kötelező olvasmány elolvastatható. 

    Az otthoni írásbeli házi feladat kiadásának korlátai:

    • A tanulókat (versenyre készülők, a tantárgy iránt aktívan érdeklődők) egyéni választásuk, kérésük alapján szorgalmi feladattal segíthetjük, számukra szorgalmi feladatot javasolhatunk.
    • Az otthoni tanulási idő (írásbeli és szóbeli feladatok elvégzésének együttes ideje) maximum 20-30 percet vehet igénybe egy tantárgyból.
    • A napi felkészülés otthoni (napközis, iskolaotthonos, tanulószoba) ideje nem lehet több 1-1,5 óránál.

    A tanulók írásbeli beszámoltatása

    • A témazáró felmérés időpontját, témáját meg kell előre határoznia a tanárnak!
    • A témazáró felmérések a témakörök végén, összefoglalás és szükséges mennyiségű gyakorlás után készülnek. Ezek érdemjegyei hangsúlyozottabban kapnak szerepet a félévi és az év végi osztályzat kialakításánál.
    • Egy tanítási napon 2-nél több témazáró felmérés (dolgozat) nem íratható! Ezeken a napokon egyéb írásbeli számonkérés nem lehetséges!
    • A felméréseket legkésőbb 2 héten belül ki kell javítani, és az eredményt a tanulókkal közölni.
    • A témazáró dolgozatokat lehetőség szerint a munkaközösség tagjai közösen állítják össze

     

    l) Vizsgák követelményei

    A vizsgaszabályzat jogi kerete a 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendelet 64-78§-a, mely szabályozza a vizsgák feltételeit, rendjét. Ennek megfelelően intézményünkben osztályozó-, javító- és különbözeti vizsgákra van lehetőség. A tantárgyi vizsgák tagintézményenként eltérhetnek.

     Tanulmányok alatti vizsgák

     A vizsgaszabályzat hatálya, célja

    Jelen vizsgaszabályzat az intézmény által szervezett tanulmányok alatti vizsgákra, azaz:

    osztályozó vizsgákra, különbözeti vizsgákra, javítóvizsgákra vonatkozik.

    Hatálya kiterjed az intézmény valamennyi tanulójára:

    • aki osztályozó vizsgára jelentkezik,
    • akit a nevelőtestület határozatával osztályozó vizsgára utasít,
    • akit a nevelőtestület határozatával javítóvizsgára utasít.

     Kiterjed továbbá más intézmények olyan tanulóira

    • akik átvételüket kérik az intézménybe és ennek feltételeként az intézmény igazgatója különbözeti vizsga letételét írja elő.

    Kiterjed továbbá az intézmény nevelőtestületének tagjaira és a vizsgabizottság megbízott tagjaira.

    Osztályozó vizsga

    Osztályozó vizsgát tesz az a tanuló,

    • akit felmentettek a tanórai foglalkozásokon való részvétel alól
    • engedélyezték, hogy egy vagy több tárgy tanulmányi követelményének egy tanévben vagy az előírtnál rövidebb idő alatt tegyen eleget
    • az 51.§ (6) bekezdés b) pontjában meghatározott időnél(250óra) többet mulasztott, és a nevelőtestület döntése alapján osztályozóvizsgát tehet
    • a tanuló félévi vagy év végi osztályzatának megállapítása érdekében független vizsgabizottság előtt tesz vizsgát
    • ha a mulasztása egy adott tantárgyból az órák 30 %-ánál több,
    • az iskola igazgatója engedélyezi

    (A magántanuló a tantervi követelmények teljesítéséről osztályozó vizsgán tesz tanúbizonyságot.)

    Osztályozó vizsgát az iskola a tanítási év során bármikor szervezhet.

    Az osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményeit az iskola pedagógiai programja szabályozza. Az osztályozó vizsgára jelentkezés módjáról, a szóbeli és/vagy írásbeli vizsga rendjéről, a szóbeli vagy írásbeli beszámoló választásának lehetőségéről a vizsga napját megelőző 15 nappal az iskola igazgatója írásban értesíti a szülőt.

    Javítóvizsga

    Javítóvizsgát tehet az a tanuló

    - aki tanév végén-legfeljebb három tantárgyból- elégtelen osztályzatot kapott,

    - aki osztályozó vizsgáról igazolatlanul távol maradt, vagy azt nem fejezte be, ill. az előírt időpontig nem tette le

    -  aki az osztályozó vizsga követelményeinek nem felelt meg.

    Javítóvizsga letételére az augusztus 15-től augusztus 31-ig terjedő időszakban van lehetőség.

     

    A tanulmányok alatt szabályosan megtartott vizsga nem ismételhető.

    A vizsgát háromtagú vizsgabizottság előtt kell letenni.

    A vizsga követelményeit, részeit a helyi tanterv tartalmazza.

    Tantárgyi vizsga

    A tagintézmények egyedi sajátosságaik alapján a következő eljárást követhetik:

    - A 8. osztályosok vizsgájának célja:

    - a tanuló vizsgahelyzetben adjon számot a tudásáról (írásban, szóban),

    - a meglévő ismeretek rendszerezett áttekintése, alkalmazása,

    - a tanulók előkészítése a középfokú tanulmányokra.

    Tantárgyak: magyar nyelv és irodalom, matematika.

    A vizsgán teljesített eredményért kapott érdemjegy témazáró osztályzat értékeként kerül beszámításra az év végi osztályzat kialakításakor.

    Vizsgák, mérések

    Intézményünk szorgalmazza, hogy mérjük az egyes tagintézmények teljesítményét, a tanulók tudását, képességét, kompetenciáit. Ezzel kívánjuk elősegíteni azt, hogy intézményünk tanulói mind jobban megfeleljenek az európai elvárásoknak, az országos kompetenciaméréseknek, valamint a tagintézményekben tanulók eredményei összehasonlíthatók legyenek

    Szükség esetén a tagiskola intézkedési tervet készít annak érdelében, hogy az eredményeket a következő években javítani tudja.

    A vizsgák megtervezése és lebonyolítása a munkaközösségek és a szaktanárok feladata.

    Vizsgaforma, vizsgarészek

    szóbeli vizsga

    írásbeli vizsga

    A tanulmányok alatti vizsgák rendje:

    A vizsgák témaköreit írásban kapja meg a diák a vizsgát szervező igazgatóhelyettestől.

    - javítóvizsga esetén júniusban, az osztályozó konferenciát követően

    A szóbeli vizsgák rendje

    A szóbeli vizsgák 3 tagú vizsgabizottság előtt történnek. A szóbeli vizsgán a tanulók 3-4 fős csoportokban folytatólagosan, szünet közbeiktatása nélkül vizsgáznak. A tanuló a kérdező tanár által kiadott kérdések megválaszolására gondolkodási időt kap. Ezt követően válaszát 10-15 percben önállóan fejti ki.

    A szóbeli vizsgák eredményének kihirdetése az adott vizsganapon történik.

    Az írásbeli vizsgák rendje:

    A vizsgateremben egy időben padonként 1 tanuló vizsgázhat. A tanulók csak az iskola bélyegzőjével ellátott papíron dolgozhatnak. A rajzokat ceruzával, minden egyéb munkát tollal kell elkészíteni. Az íróeszközről a tanulók maguk gondoskodnak.

    Az írásbeli feladatok megoldásához rendelkezésre álló idő magyarból 45 perc, matematikából 3x45 perc. Egy napon legfeljebb két írásbeli vizsga szervezhető. Az elégtelen írásbeli vizsgaeredmény szóbeli vizsgán javítható.

    A vizsgák helye, ideje és magatartási szabályai

    A vizsgák az iskola épületében az igazgató által kijelölt vizsgatermekben és időpontokban zajlanak.

    A vizsgázók kötelesek az előre kifüggesztett vizsgabeosztás szerint pontosan megjelenni az alkalomhoz illő öltözékben. Javítóvizsga esetén a bizonyítványt a vizsga megkezdése előtt le kell adni.

    A tanulók a vizsgateremben segítséget nem vehetnek igénybe, egymással nem beszélgethetnek, és a vizsga rendjét nem zavarhatják meg.

    Rendbontás esetén a vizsgabizottság elnöke – jegyzőkönyv felvétele mellett – az érintett tanuló részére a vizsgát felfüggesztheti.

     

    m) Osztályok száma, tanulók létszáma

     

    Osztály

    Osztályfőnök

    L.sz.

    1.a

    Himerné Komáromi Helga

    26

    1.b

    Koch Éva

    20

    1.c

    SzilágyinéTusori Katalin

    20+1

    2.a

    Herczegné Koch Éva

    24

    2.b

    Molnárné Tátrai Dóra

    18

    2.c

    Farkasné Zsember Marianna

    17

    2.d

    Mikó Imréné

    12+1

    3.a

    Rimai Julianna

    20

    3.b

    Téglásné Halász Judit

    20

    3.c

    Kovács Gyöngyvér

    21

    3.d

    Rimainé Szilágyi Julianna

    11

    4.a

    Némethné Rákóczi Márta

    22

    4.b

    Ernszt Tiborné

    19

    4.c

    Szabó János

    19

    4.d

    Senduláné Erdélyi Márta

    11

    5.a

    Haszilló Tamás

    25+1

    5.b

    Dubainé Palásti Dóra

    24

    5.c

    Berger Renáta

    23

    5.d

    Szabadi Enikő

    11

    6.a

    Sebestyénné Váradi Marianna

    20

    6.b

    Rónainé Varga Zita

    20

    6.c

    Gibertné Domonyi Eszter

    14+2sz.

    6.d

    Varga Bálint

    15

    7.a

    Kóczián Gábor

    21

    7.b

    Tihor Lászlóné

    17

    7.c

    Hohnné Berger Rita

    15+1

    8.a

    TusorinéSzóráth Klára

    18

    8.b

    Szvetnyik Bence

    18

    8.c

    Tusori Tibor

    13+1

     

     

    Copyright © 2017 Katolikus Iskola Kecel. Minden jog fenntartva. Created By Okosweblap.hu