- ) Felvételi lehetőségekről szóló tájékozató
- ) Beiratkozásra meghatározott idő, a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma
- ) Térítési díj, a tandíj, egyéb díjfizetési kötelezettség
- ) Nyitva tartás rendje
- ) Iskolai tanév helyi rendje
- ) A betöltött munkakörök alapján a pedagógusok iskolai végzettsége, szakképzettsége (név-szak-osztály)
- ) Nevelő-oktató munkát segítők száma, iskolai végzettsége, szakképzettsége
- ) Országos mérés-értékelés eredményei
- ) Tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétléssel kapcsolatos adatok
- ) Volt középiskolás diákjaink eredményei
- ) Tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége
- ) Házi feladatok és iskolai dolgozatok szabályai
- ) Vizsgák követelményei
- ) Osztályok száma, tanulók létszáma
a) Felvételi lehetőségekről szóló tájékoztató
Iskolaérettség esetén a körzetébe tartozó gyermekeket az iskola felveszi a beiratkozás napján.
Körzetes az a tanuló, aki életvitelszerűen az általános iskola körzetében lakik (Nkt. 50.§ (6. pont.)). Bizonyítani ezt lakcímkártyával lehet beiratkozáskor. A tanulónak és legalább az egyik szülőnek itt kell lakcímmel rendelkeznie.
A szabad iskolaválasztás jogának érvényesítésével a megengedhető létszámkeretig az intézmény fogad tanulókat.
Az iskola a felvételi kötelezettségek teljesítése után további felvételi, átvételi kérelmeket is teljesíteni tud. Ekkor előnyben kell részesíteni a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket.
Az intézmény első évfolyamára történő felvétel
A beiskolázásra a törvényi előírások alapján kerül sor (életkor, iskolaérettséget igazoló óvodai szakvélemény). A köznevelési törvény 45.§-a értelmében (1) Magyarországon – az e törvényben meghatározottak szerint – minden gyermek köteles az intézményes nevelés-oktatásban részt venni, tankötelezettségét teljesíteni.
(2) A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, tankötelessé válik. A tankötelezettség teljesítése a tanév első tanítási napján kezdődik. A szülő kérelmére a felmentést engedélyező szerv döntése alapján a gyermek további egy nevelési évig óvodai nevelésben vehet részt. A szülő kérelmét az iskolakezdés évében január 15-éig nyújthatja be a felmentést engedélyező szervhez. Ha az eljárásban szakértőt kell meghallgatni, akkor csak szakértői bizottság rendelhető ki. Ha a szakértői bizottság a szülői kérelem benyújtására nyitva álló határidő előtt a gyermek további egy nevelési évig óvodai nevelésben történő részvételét javasolja, a szülői kérelem benyújtására nincs szükség. Ha a gyermek az iskolába lépéshez szükséges fejlettséget korábban eléri, a felmentést engedélyező szerv a szülő kérelmére engedélyezheti, hogy a gyermek hatéves kora előtt megkezdje tankötelezettségének teljesítését. A bíróság eljárására alkalmazni kell a (6b)-(6f) bekezdésében foglaltakat.
Az első évfolyamba történő beiratkozáskor be kell mutatni:
- a gyermek születési anyakönyvi kivonatát,
- a szülő személyi igazolványát,
- a gyermek felvételét javasoló óvodai szakvéleményt,
- a nevelési tanácsadó felvételt javasló szakvéleményét (ha a gyermek nem volt óvodás, vagy ha az óvoda, a nevelési tanácsadó javasolta),
- szükség esetén a szakértői bizottság véleményét.
- a gyermek egészségügyi kiskönyvét
- A szülőnek nyilatkoznia kell: napközi igényéről, választható foglalkozások, órák válla-lásáról, hittanra való jelentkezésről, kedvezményekre való jogosultságról.
- Be kell nyújtania a diákigazolvány igényléséhez szükséges fényképes NEK adatlapot.
Külföldi állampolgárságú gyermeknek és szülőjének is be kell mutatnia a jogos itt tartózkodási dokumentumait.
Ha a szülő úgy gondolja, hogy ez a pillanat a gyermek számára fontos és élményt adhat neki, a gyerekeket is szívesen fogadjuk a beiratkozáson.
Mit tegyen a szülő, ha a beiratkozás napján nem ér rá?
Írásos meghatalmazás alapján bárki (célszerűen közeli rokon) is beírathatja a gyermeket, de szigorúan csak a beiratkozás napján.
A beiratkozást követő két héten belül hivatalos levelet küldünk a felvételről.
b) Beiratkozásra meghatározott idő, a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma
Az iskolába a tanköteles tanulókat az első évfolyamra jogszabályban meghatározott időszakban kell beíratni. A beiratkozásra meghatározott időt a helyben szokásos módon közzé kell tenni.
Az Nkt. 50. § (7) bekezdése és a 27/2020. (VIII. 11.) EMMI rendelet alapján az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2021. április 15–16-án kell beíratni.
A fenntartó a 2020/2021-es tanévben 30 osztály és 9 napközis csoport indítását engedélyezte.
c) Térítési díj, a tandíj, egyéb díjfizetési kötelezettség
A térítési díjakat és azok szükségességét a Térítési díj szabályzat tartalmazza. (Klikk a megnyitáshoz!>>>)
d) Nyitva tartás rendje
- Az iskola kapui szorgalmi időben hétfőtől péntekig reggel ½ 8 órától 8óráig, 12 órától délután tizenhét óráig vannak nyitva. 8-12 óráig az intézmény a Városi Könyvtár felől érhető el.
- Az iskolában tartózkodó gyermekek felügyeletét az iskola reggel 7.30 órától 16.30 óráig tudja biztosítani.
- Az iskolába a tanulóknak reggel 7.30 óra és 7.45 óra között kell megérkezniük.
- Az iskolában a tanítási órák és az óraközi szünetek rendje a következő:
- óra: 8.00 - 8.45
- óra: 9.00 - 9.45
- óra: 10.00 - 10.45
- óra: 11.00 - 11.45
- óra: 11.55 - 12.40
- óra : 12.50 - 13.35
- Rossz idő esetén az ügyeletes nevelő utasítása alapján a tanulók a folyosón maradnak. Csengetéskor a tanterem előtt a folyosón sorakoznak, s az órát tartó pedagógussal együtt mennek be az osztályterembe. Jó idő esetén, az udvaron tartózkodnak. Becsöngetéskor az ügyeletes nevelő irányításával vonulnak be az épületbe.
- A második óraközi szünet a tízórai szünet. Ekkor a tanulók a tantermekben étkezhetnek, tízórai után kimennek az udvarra, rossz idő esetén a folyosóra.
- A főétkezések rendje:
A napközis tanulók esetén -A napközi otthonra vonatkozó szabályok- szerint.
- A tanuló tanítási idő alatt az iskola épületét csak a szülő személyes, vagy írásbeli kérésére az osztályfőnöke (távolléte esetén az igazgató vagy az igazgatóhelyettes) vagy a részére órát tartó szaktanár engedélyével hagyhatja el. Rendkívüli esetben – szülői kérés hiányában – az iskolából való távozásra az igazgató vagy az igazgatóhelyettes adhat engedélyt.
- Tanítási napokon a hivatalos ügyek intézése az iskolatitkári irodában történik hétfőtől csütörtökig 8.00. óra és 16.00. óra között, pénteken 8.00 és 13.30 óra között.
- Az iskola a tanítási szünetekben a hivatalos ügyek intézésére külön ügyeleti rend szerint tart nyitva. Az ügyeleti rendet az iskola igazgatója határozza meg, és azt a szünet megkezdése előtt a szülők, a tanulók és a nevelők tudomására hozza.
- A tanulók az iskola létesítményeit, helyiségeit csak valamelyik nevelő felügyeletével használhatják. Ez alól felmentést csak az iskola igazgatója adhat.
- Az iskola épületében az iskolai dolgozókon és a tanulókon kívül csak a hivatalos ügyet intézők tartózkodhatnak, illetve azok, akik erre az iskola igazgatójától engedélyt kaptak.
- Az iskola épületében felnőtt ügyelet működik.
e) Iskolai tanév helyi rendje
Első tanítási nap: 2020. szeptember 2. (kedd)
Utolsó tanítási nap: 2021. június 15. (kedd)
A tanév első féléve 2021. január 22-ig tart. Az iskola 2021. január 29-ig értesíti a tanulókat.
Minden hónap első keddjén nevelőtestületi megbeszélés az aktuális feladatokról.
Tanítási szünetek:
Őszi szünet: 2020. okt.26. – nov.1.
Szünet előtti utolsó tanítási nap: 2020.okt.22. Szünet utáni első tanítási nap:2020.nov.2.
Téli szünet: 2020.dec.21. – 2021.jan.3.
Szünet előtti utolsó tanítási nap: 2020.dec.18. Szünet utáni első tanítási nap:2021.jan.4.
Tavaszi szünet: 2021. ápr.2.-ápr. 11.
Szünet előtti utolsó tanítási nap: 2021.ápr.01. Szünet utáni első tanítási nap:2021.ápr. 12.
Vasárnapi szentmiséken való részvétel:
Visszaállításra kerülnek a vasárnap délelőtti 10.30-kor kezdődő diákmisék.
Felelős: Pap József + osztályfőnökök
f) A betöltött munkakörök alapján a pedagógusok iskolai végzettsége, szakképzettsége (név-szak-osztály)
Balla Katalin |
Főiskola |
tanító |
|
fejlesztőpedagógus |
|
Bánné Szakács Katalin |
Főiskola |
tanító |
|
magyar spec.koll. |
|
Bencs Gabriella |
Főiskola |
gyógypedagógus |
Benedeczki Anita |
Főiskola |
tanító |
|
n.német |
|
Berczeli Ágota |
Főiskola |
tanító |
|
technika spec.koll |
|
Berger József |
főiskola |
tanár |
|
matemaika |
|
|
földrajz |
|
|
informatika |
|
|
közokt.vez. |
|
Berger Renáta |
főiskola |
tanár |
|
n.német |
|
Dubainé Palásti Dóra Éva |
főiskola |
tanár |
|
informatika |
|
|
matematika |
|
Németh Judit |
főiskola |
tanító |
|
angol spec. |
|
Farkasné Zsember Marianna |
Főiskola |
tanító |
mat |
|
|
|
|
|
Fejes Éva |
főiskola |
tanár |
|
ének |
|
Gibertné Domonyi Eszter |
egyetem |
kémia |
|
matematika |
|
|
német honismeret |
|
|
osztályfőnöki |
|
Gubik Éva |
Főiskola |
tanító |
Gyárfás Kitti |
egyetem |
történelem |
|
földrajz |
|
Haszilló Tamás |
egyetem |
tanár |
|
testnevelés |
|
Gyetvai Orsolya |
főiskola |
tanár |
|
magyar |
|
|
történelem |
|
Dr.Hegedűsné Borbényi Edit |
egyetem |
tanár |
|
magyar |
|
|
közokt.vez. |
|
Herczegné Koch Éva |
Főiskola |
tanító |
|
könyvtár spec.koll. |
|
Himerné Komáromi Helga |
Főiskola |
tanító |
|
fejlesztőpedagógus |
|
Hohnné Berger Rita |
Főiskola |
tanár |
|
matematika |
|
|
kémia |
|
Illésné Márin Éva |
főiskola |
tanító, tanár |
|
ének |
|
|
n.német |
|
|
tánc-és dráma |
|
Juhász Anikó |
Főiskola |
tanító |
|
ének spec.koll. |
|
Kisa Anett |
főiskola |
tanító |
Knipl Andrea |
főiskola |
tanító |
|
n.német |
|
Koch Éva |
főiskola |
tanító |
|
fejlesztőpedagógus |
|
Kóczián Gábor |
egyetem |
tanár |
|
történelem |
|
|
földrajz |
|
Kovács Gyöngyvér |
Főiskola |
tanító |
|
okt.inf. |
|
Lavatiné Herczeg Márta |
Főiskola |
tanító |
|
könyvtár spec.koll. |
|
Mizser Magdolna |
főiskola |
tanító |
|
angol spec.koll. |
|
Molnár Éva |
egyetem |
tanító |
|
tanár |
|
|
magyar |
|
|
tecnhnika |
|
|
történelem |
|
Molnárné Tátrai Dóra |
főiskola |
tanító |
|
magyar spec.koll. |
|
Némethné Rákóczi Márta |
Főiskola |
tanító |
|
|
|
Palástiné Haszilló Enikő |
főiskola |
tanár |
|
tanító |
|
|
rajz |
|
Papp Mihály |
egyetem |
testnevelés |
Pap József |
főiskola |
hittan |
|
diakónus |
|
Pap Józsefné |
főiskola |
hittanár |
Ridegné Szilágyi Bettina |
egyetem |
magyar |
|
történelem |
|
|
mentortanár szakv |
|
|
közokt.vez. |
|
Rimai Julianna |
főiskola |
tanító |
|
rajz spec.koll |
|
|
|
|
Rónainé Varga Zita |
főiskola |
tanító |
|
angol spec.koll |
|
Sima Zsuzsanna |
főiskola |
tanító |
|
rajz |
|
Sebestyénné Markó Andrea |
főiskola |
tanító |
|
|
|
Sebestyénné Váradi Marianna |
főiskola |
biológia |
|
technika |
|
|
|
|
Senduláné Erdélyi Márta |
főiskola |
tanító |
|
|
|
Szabadi Enikő |
tanító |
tanító |
|
magyar spec.koll. |
|
Szilágyiné Tusori Katalin |
főiskola |
tanító |
|
magyar spec.koll. |
|
Szvetnyik Bence |
egyetem |
tanár |
|
testnevelés |
|
|
földrajz |
|
Szvetnyikné Füleki Dóra |
főiskola |
tanító |
|
német |
|
Tóth Tibor |
|
hittanár |
Téglásné Halász Judit |
főiskola |
tanító |
|
|
|
Tihor Lászlóné |
egyetem |
tanár |
|
magyar |
|
|
történelem |
|
|
min.bizt.szakv. |
|
|
közokt.vez |
|
Tusori Tibor |
egyetem |
tanár |
|
fizika |
|
|
matematika |
|
|
mérés szakv. |
|
|
informatika |
|
Tusoriné Szóráth Klára |
egyetem |
tanár |
|
kémia |
|
|
matematika |
|
|
mérés szakv. |
|
Varga Bálint |
egyetem |
tanár |
|
testnevelés |
|
|
gyógytestnevelő |
|
Herczeg Emőke |
főiskola |
gyógypedagógus |
Fábián Andrea |
egyetem |
magyar és médiaismeret |
Bergerné Lavati Erzsébet |
egyetem |
magyar nyelv és irodalom |
|
történelem |
|
Kókainé Béleczki Helga |
egyetem |
g) Nevelő-oktató munkát segítők száma, iskolai végzettsége, szakképzettsége
Nevelő-oktató munkát közvetlenül segítők száma: 5 fő. Ebből iskolatitkár 1 fő, pedagógiai asszisztens 3 fő, rendszergazda 1 fő.
Egyéb nevelő és oktató munkát segítők: takarító 9 fő, gazdasági dolgozó 2 fő.
h) Országos mérés-értékelés eredményei
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
|
matematika 6. osztály |
1411 |
1410 |
1468 |
1571 |
1420 |
1510 |
1397 |
1464 |
1492 |
országos átlag |
1486 |
1489 |
1489 |
1491 |
1497 |
1486 |
1497 |
1499 |
1495 |
olvasás-szövegértés 6. osztály |
1427 |
1409 |
1475 |
1485 |
1414 |
1503 |
1459 |
1497 |
1493 |
országos átlag |
1465 |
1472 |
1497 |
1481 |
1488 |
1494 |
1503 |
1492 |
1499 |
matematika 8. osztály |
1495 |
1491 |
1625 |
1751 |
1582 |
1582 |
1537 |
1671 |
1540 |
országos átlag |
1601 |
1612 |
1620 |
1617 |
1618 |
1597 |
1612 |
1614 |
|
olvasás-szövegértés 8. osztály |
1474 |
1479 |
1542 |
1554 |
1556 |
1533 |
1493 |
1618 |
1558 |
országos átlag |
1577 |
1567 |
1555 |
1557 |
1567 |
1568 |
1571 |
1602 |
1608 |
i) Tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétléssel kapcsolatos adatok
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
|
Jelenlegi létszám (fő): |
679 |
616 |
603 |
582 |
575 |
557 |
534 |
560 |
559 |
573 |
ebből külföldi vagy magántanuló (fő): |
5 |
15+ |
9+ |
25 |
27 |
25 |
28 |
34 |
30 |
13 |
A tanévben távozottak száma: |
26 |
12 |
15 |
9 |
31 |
12 |
7 |
6 |
19 |
13 |
A tanévben érkezettek száma: |
14 |
9 |
16 |
10 |
34 |
6 |
2 |
8 |
18 |
17 |
Bukott tanulók száma: |
42 |
31 |
30 |
19 |
14 |
15 |
8 |
29 |
23 |
11 |
Évismétlések száma: |
32 |
30 |
8 |
4 |
2 |
8 |
4 |
5 |
13 |
7 |
j) Volt középiskolás diákjaink eredményei
A visszaérkezett jelzések alapján:
Nyomonkövetés 2020 |
||
Kecel |
||
Azonosító |
Évfolyam |
Átlag |
72352849065 |
9. |
1,79 |
72352845315 |
9. |
4,43 |
72352834581 |
10. |
2,71 |
72436714415 |
9 |
4 |
72352861426 |
9 |
4,5 |
|
|
|
Tázlári tagintézmény |
||
|
||
Azonosító |
Évfolyam |
Átlag |
72429669893 |
9. |
3,71 |
72435443069 |
9. |
3,57 |
|
|
k) Tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége
Idő |
Hétfő |
Kedd |
Szerda |
Csütörtök |
Péntek |
0.óra
|
|
|
Középiskolai előkészítő mat. 8.évf. (2.t) |
tollas 5-8.évf. |
|
6.óra |
|
Középiskolai előkészítő magy. 8.évf. (2.t) |
|
|
|
7.óra
|
|
rajzszakkör 1-8.évf. (6.t)
|
rajzszakkör 1-8.évf. (6.t) énekkar 1-8.évf.- (kék isk. ének t.) |
|
|
8.óra
|
- |
rajzszakkör 1-8.évf. (6.t)
|
énekkar 1-8.évf.- (kék isk. ének t.)
|
rajzszakkör 1-8.évf. (6.t) gitár 1-8.évf. (24.t) |
|
9.óra
|
kézilabda |
tollas- |
|
kézilabda |
l) Házi feladatok és iskolai dolgozatok szabályai
Az otthoni (napközis, tanulószobai) felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározása
Pedagógiai Program IV.8.
- Iskolánkban a házi feladatok meghatározásával kapcsolatosan az alábbi szabályok érvényesülnek:
- A házi feladatok legfontosabb funkciója a tanórán feldolgozott tananyaghoz kapcsolódó gyakorlás, valamint a tananyaghoz kapcsolódó ismeretek megszilárdítása.
- Az első-második évfolyamon a tanulók hétvégére (szombatra, vasárnapra), valamint a tanítási szünetek idejére nem kapnak szóbeli házi feladatot, csak írásbeli gyakorlást.
- A 3-8. évfolyamon a tanulók hétvégére (szombatra, vasárnapra), valamint a tanítási szünetek idejére - a szokásos (egyik óráról a másikra esedékes) feladatokon túl - nem kapnak írásbeli házi feladatot.
- Nyári szünetben a következő évfolyamra előírt kötelező olvasmány elolvastatható.
Az otthoni írásbeli házi feladat kiadásának korlátai:
Az otthoni (napközis, tanulószobai) felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározása
Pedagógiai Program IV.8.
- Iskolánkban a házi feladatok meghatározásával kapcsolatosan az alábbi szabályok érvényesülnek:
- A házi feladatok legfontosabb funkciója a tanórán feldolgozott tananyaghoz kapcsolódó gyakorlás, valamint a tananyaghoz kapcsolódó ismeretek megszilárdítása.
- Az első-második évfolyamon a tanulók hétvégére (szombatra, vasárnapra), valamint a tanítási szünetek idejére nem kapnak szóbeli házi feladatot, csak írásbeli gyakorlást.
- A 3-8. évfolyamon a tanulók hétvégére (szombatra, vasárnapra), valamint a tanítási szünetek idejére - a szokásos (egyik óráról a másikra esedékes) feladatokon túl - nem kapnak írásbeli házi feladatot.
- Nyári szünetben a következő évfolyamra előírt kötelező olvasmány elolvastatható.
Az otthoni írásbeli házi feladat kiadásának korlátai:
- A tanulókat (versenyre készülők, a tantárgy iránt aktívan érdeklődők) egyéni választásuk, kérésük alapján szorgalmi feladattal segíthetjük, számukra szorgalmi feladatot javasolhatunk.
- Az otthoni tanulási idő (írásbeli és szóbeli feladatok elvégzésének együttes ideje) maximum 20-30 percet vehet igénybe egy tantárgyból.
- A napi felkészülés otthoni (napközis, iskolaotthonos, tanulószoba) ideje nem lehet több 1-1,5 óránál.
A tanulók írásbeli beszámoltatása
- A témazáró felmérés időpontját, témáját meg kell előre határoznia a tanárnak!
- A témazáró felmérések a témakörök végén, összefoglalás és szükséges mennyiségű gyakorlás után készülnek. Ezek érdemjegyei hangsúlyozottabban kapnak szerepet a félévi és az év végi osztályzat kialakításánál.
- Egy tanítási napon 2-nél több témazáró felmérés (dolgozat) nem íratható! Ezeken a napokon egyéb írásbeli számonkérés nem lehetséges!
- A felméréseket legkésőbb 2 héten belül ki kell javítani, és az eredményt a tanulókkal közölni.
- A témazáró dolgozatokat lehetőség szerint a munkaközösség tagjai közösen állítják össze.
m) Vizsgák követelményei
A vizsgaszabályzat jogi kerete a 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendelet 64-78§-a, mely szabályozza a vizsgák feltételeit, rendjét. Ennek megfelelően intézményünkben osztályozó-, javító- és különbözeti vizsgákra van lehetőség. A tantárgyi vizsgák tagintézményenként eltérhetnek.
Tanulmányok alatti vizsgák
A vizsgaszabályzat hatálya, célja
Jelen vizsgaszabályzat az intézmény által szervezett tanulmányok alatti vizsgákra, azaz:
osztályozó vizsgákra, különbözeti vizsgákra, javítóvizsgákra vonatkozik.
Hatálya kiterjed az intézmény valamennyi tanulójára:
- aki osztályozó vizsgára jelentkezik,
- akit a nevelőtestület határozatával osztályozó vizsgára utasít,
- akit a nevelőtestület határozatával javítóvizsgára utasít.
Kiterjed továbbá más intézmények olyan tanulóira
- akik átvételüket kérik az intézménybe és ennek feltételeként az intézmény igazgatója különbözeti vizsga letételét írja elő.
Kiterjed továbbá az intézmény nevelőtestületének tagjaira és a vizsgabizottság megbízott tagjaira.
Osztályozó vizsga
Osztályozó vizsgát tesz az a tanuló,
- akit felmentettek a tanórai foglalkozásokon való részvétel alól
- engedélyezték, hogy egy vagy több tárgy tanulmányi követelményének egy tanévben vagy az előírtnál rövidebb idő alatt tegyen eleget
- az 51.§ (6) bekezdés b) pontjában meghatározott időnél(250óra) többet mulasztott, és a nevelőtestület döntése alapján osztályozóvizsgát tehet
- a tanuló félévi vagy év végi osztályzatának megállapítása érdekében független vizsgabizottság előtt tesz vizsgát
- ha a mulasztása egy adott tantárgyból az órák 30 %-ánál több,
- az iskola igazgatója engedélyezi
(Az egyéni tanrendes tanuló a tantervi követelmények teljesítéséről osztályozó vizsgán tesz tanúbizonyságot.)
Osztályozó vizsgát az iskola a tanítási év során bármikor szervezhet.
Az osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményeit az iskola pedagógiai programja szabályozza. Az osztályozó vizsgára jelentkezés módjáról, a szóbeli és/vagy írásbeli vizsga rendjéről, a szóbeli vagy írásbeli beszámoló választásának lehetőségéről a vizsga napját megelőző 15 nappal az iskola igazgatója írásban értesíti a szülőt.
Javítóvizsga
Javítóvizsgát tehet az a tanuló
- aki tanév végén-legfeljebb három tantárgyból- elégtelen osztályzatot kapott,
- aki osztályozó vizsgáról igazolatlanul távol maradt, vagy azt nem fejezte be, ill. az előírt időpontig nem tette le
- aki az osztályozó vizsga követelményeinek nem felelt meg.
Javítóvizsga letételére az augusztus 15-től augusztus 31-ig terjedő időszakban van lehetőség.
A tanulmányok alatt szabályosan megtartott vizsga nem ismételhető.
A vizsgát háromtagú vizsgabizottság előtt kell letenni.
A vizsga követelményeit, részeit a helyi tanterv tartalmazza.
Tantárgyi vizsga
A tagintézmények egyedi sajátosságaik alapján a következő eljárást követhetik:
- A 8. osztályosok vizsgájának célja:
- a tanuló vizsgahelyzetben adjon számot a tudásáról (írásban, szóban),
- a meglévő ismeretek rendszerezett áttekintése, alkalmazása,
- a tanulók előkészítése a középfokú tanulmányokra.
Tantárgyak: magyar nyelv és irodalom, matematika.
A vizsgán teljesített eredményért kapott érdemjegy témazáró osztályzat értékeként kerül beszámításra az év végi osztályzat kialakításakor.
Vizsgák, mérések
Intézményünk szorgalmazza, hogy mérjük az egyes tagintézmények teljesítményét, a tanulók tudását, képességét, kompetenciáit. Ezzel kívánjuk elősegíteni azt, hogy intézményünk tanulói mind jobban megfeleljenek az európai elvárásoknak, az országos kompetenciaméréseknek, valamint a tagintézményekben tanulók eredményei összehasonlíthatók legyenek
Szükség esetén a tagiskola intézkedési tervet készít annak érdelében, hogy az eredményeket a következő években javítani tudja.
A vizsgák megtervezése és lebonyolítása a munkaközösségek és a szaktanárok feladata.
Vizsgaforma, vizsgarészek
szóbeli vizsga
írásbeli vizsga
A tanulmányok alatti vizsgák rendje:
A vizsgák témaköreit írásban kapja meg a diák a vizsgát szervező igazgatóhelyettestől.
- javítóvizsga esetén júniusban, az osztályozó konferenciát követően
A szóbeli vizsgák rendje
A szóbeli vizsgák 3 tagú vizsgabizottság előtt történnek. A szóbeli vizsgán a tanulók 3-4 fős csoportokban folytatólagosan, szünet közbeiktatása nélkül vizsgáznak. A tanuló a kérdező tanár által kiadott kérdések megválaszolására gondolkodási időt kap. Ezt követően válaszát 10-15 percben önállóan fejti ki.
A szóbeli vizsgák eredményének kihirdetése az adott vizsganapon történik.
Az írásbeli vizsgák rendje:
A vizsgateremben egy időben padonként 1 tanuló vizsgázhat. A tanulók csak az iskola bélyegzőjével ellátott papíron dolgozhatnak. A rajzokat ceruzával, minden egyéb munkát tollal kell elkészíteni. Az íróeszközről a tanulók maguk gondoskodnak.
Az írásbeli feladatok megoldásához rendelkezésre álló idő magyarból 45 perc, matematikából 3x45 perc. Egy napon legfeljebb két írásbeli vizsga szervezhető. Az elégtelen írásbeli vizsgaeredmény szóbeli vizsgán javítható.
A vizsgák helye, ideje és magatartási szabályai
A vizsgák az iskola épületében az igazgató által kijelölt vizsgatermekben és időpontokban zajlanak.
A vizsgázók kötelesek az előre kifüggesztett vizsgabeosztás szerint pontosan megjelenni az alkalomhoz illő öltözékben. Javítóvizsga esetén a bizonyítványt a vizsga megkezdése előtt le kell adni.
A tanulók a vizsgateremben segítséget nem vehetnek igénybe, egymással nem beszélgethetnek, és a vizsga rendjét nem zavarhatják meg.
Rendbontás esetén a vizsgabizottság elnöke – jegyzőkönyv felvétele mellett – az érintett tanuló részére a vizsgát felfüggesztheti.
n) Osztályok száma, tanulók létszáma
Osztály |
Osztályfőnök |
L.sz. |
Terem |
1.a |
Farkasné Zsember Marianna |
27 |
5 |
1.b |
Berczeli Ágota |
21 |
8 |
1.c |
Herczegné Koch Éva |
21 |
7 |
1.d |
Molnárné Tátrai Dóra, Molnár Katalin |
15 + 2 sz. |
6 |
|
|
84 + 2 sz. |
|
2.a |
Koch Éva |
23 |
2 |
2.b |
Szilágyiné Tusori Katalin |
24 |
3 |
2.c |
Himerné K. Helga, Juhász Anikó |
13 + 2 sz. |
4 |
|
|
60 + 2 sz. |
|
3.a |
Sima Zsuzsanna |
22 |
17 |
3.b |
Senduláné Erdélyi Márta |
18 |
16 |
3.c |
Bánné Szakács Katalin |
16 + 1 sz. |
13 |
3.d |
Némethné R. Márta, Kisa Anett |
12 + 1 sz. |
18 |
|
|
68 + 2 sz. |
|
4.a |
Kovács Gyöngyvér |
25 |
15 |
4.b |
Téglásné Halász Judit |
18 |
12 |
4.c |
Rimai Julianna |
17 |
11 |
|
|
60 |
|
|
Alsó tagozat összes |
272 + 6 sz. |
|
5.a |
Varga Bálint |
23 + 1 sz. |
27 |
5.b |
Gibertné Domonyi Eszter |
20 |
20 |
5.c |
Rónainé Varga Zita |
19 + 1 sz. |
16 |
5.d |
Sebestyénné Váradi Marianna |
11 + 1 sz. |
1 |
|
|
73 + 3 sz. |
|
6.a |
Hohnné Berger Rita |
18 |
23 |
6.b |
Tihor Lászlóné |
24 |
15 |
6.c |
Németh Judit |
23 + 1 sz. |
28 |
6.d |
Kóczián Gábor |
20 |
19 |
|
|
85 + 1 sz. |
|
7.a |
Tusori Tibor |
18 |
22 |
7.b |
Szvetnyik Bence |
23 |
18 |
7.c |
Tusoriné Szóráth Klára |
19+1sz |
6 |
7.d |
Knipl Andrea |
13 |
7 |
|
|
73+1sz |
|
8.a |
Haszilló Tamás |
16 |
26 |
8.b |
Dubainé Palásti Dóra Éva |
21 |
17 |
8.c |
Berger Renáta |
24 |
25 |
8.d |
Szabadi Enikő |
9 + 2 e.t. |
21 |
|
|
70 + 2 e.t |
|
|
Felső tagozat összes |
301+ 5sz. + 2 e.t |
|