II. János Pál Katolikus Általános Iskola és Óvoda
    Közzétételi lista 2020/2021. tanév

     

    1. Felvételi lehetőségekről szóló tájékozató
    2. Beiratkozásra meghatározott idő, a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma
    3. Térítési díj, a tandíj, egyéb díjfizetési kötelezettség
    4. Nyitva tartás rendje
    5. Iskolai tanév helyi rendje
    6. ) A betöltött munkakörök alapján a pedagógusok iskolai végzettsége, szakképzettsége (név-szak-osztály)
    7. ) Nevelő-oktató munkát segítők száma, iskolai végzettsége, szakképzettsége
    8. Országos mérés-értékelés eredményei
    9. Tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétléssel kapcsolatos adatok
    10. Volt középiskolás diákjaink eredményei
    11. Tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége
    12. Házi feladatok és iskolai dolgozatok szabályai
    13. Vizsgák követelményei
    14. ) Osztályok száma, tanulók létszáma





    a) Felvételi lehetőségekről szóló tájékoztató

    Iskolaérettség esetén a körzetébe tartozó gyermekeket az iskola felveszi a beiratkozás napján.

    Körzetes az a tanuló, aki életvitelszerűen az általános iskola körzetében lakik (Nkt. 50.§ (6. pont.)). Bizonyítani ezt lakcímkártyával lehet beiratkozáskor. A tanulónak és legalább az egyik szülőnek itt kell lakcímmel rendelkeznie.

    A szabad iskolaválasztás jogának érvényesítésével a megengedhető létszámkeretig az intézmény fogad tanulókat.

    Az iskola a felvételi kötelezettségek teljesítése után további felvételi, átvételi kérelmeket is teljesíteni tud. Ekkor előnyben kell részesíteni a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket.  

    Az intézmény első évfolyamára történő felvétel

    A beiskolázásra a törvényi előírások alapján kerül sor (életkor, iskolaérettséget igazoló óvodai szakvélemény). A köznevelési törvény 45.§-a értelmében (1) Magyarországon – az e törvényben meghatározottak szerint – minden gyermek köteles az intézményes nevelés-oktatásban részt venni, tankötelezettségét teljesíteni.

    (2) A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, tankötelessé válik. A tankötelezettség teljesítése a tanév első tanítási napján kezdődik. A szülő kérelmére a felmentést engedélyező szerv döntése alapján a gyermek további egy nevelési évig óvodai nevelésben vehet részt. A szülő kérelmét az iskolakezdés évében január 15-éig nyújthatja be a felmentést engedélyező szervhez. Ha az eljárásban szakértőt kell meghallgatni, akkor csak szakértői bizottság rendelhető ki. Ha a szakértői bizottság a szülői kérelem benyújtására nyitva álló határidő előtt a gyermek további egy nevelési évig óvodai nevelésben történő részvételét javasolja, a szülői kérelem benyújtására nincs szükség. Ha a gyermek az iskolába lépéshez szükséges fejlettséget korábban eléri, a felmentést engedélyező szerv a szülő kérelmére engedélyezheti, hogy a gyermek hatéves kora előtt megkezdje tankötelezettségének teljesítését. A bíróság eljárására alkalmazni kell a (6b)-(6f) bekezdésében foglaltakat.

    Az első évfolyamba történő beiratkozáskor be kell mutatni:

    -  a gyermek születési anyakönyvi kivonatát,

    -  a szülő személyi igazolványát,

    -  a gyermek felvételét javasoló óvodai szakvéleményt,

    -  a nevelési tanácsadó felvételt javasló szakvéleményét (ha a gyermek nem volt óvodás, vagy ha az óvoda, a nevelési tanácsadó javasolta),

    -  szükség esetén a szakértői bizottság véleményét.

    • a gyermek egészségügyi kiskönyvét

    - A szülőnek nyilatkoznia kell: napközi igényéről, választható foglalkozások, órák válla-lásáról, hittanra való jelentkezésről, kedvezményekre való jogosultságról.

    • Be kell nyújtania a diákigazolvány igényléséhez szükséges fényképes NEK adatlapot.

    Külföldi állampolgárságú gyermeknek és szülőjének is be kell mutatnia a jogos itt tartózkodási dokumentumait.

    Ha a szülő úgy gondolja, hogy ez a pillanat a gyermek számára fontos és élményt adhat neki, a gyerekeket is szívesen fogadjuk a beiratkozáson.

    Mit tegyen a szülő, ha a beiratkozás napján nem ér rá?

    Írásos meghatalmazás alapján bárki (célszerűen közeli rokon) is beírathatja a gyermeket, de szigorúan csak a beiratkozás napján.

    A beiratkozást követő két héten belül hivatalos levelet küldünk a felvételről.





    b) Beiratkozásra meghatározott idő, a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma

    Az iskolába a tanköteles tanulókat az első évfolyamra jogszabályban meghatározott időszakban kell beíratni. A beiratkozásra meghatározott időt a helyben szokásos módon közzé kell tenni.

    Az Nkt. 50. § (7) bekezdése és a  20/2021. (VI. 8.) EMMI rendelet a 2021/2022. tanév rendjéről alapján az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2022. április 21-22-én kell beíratni. 

    c) Térítési díj, a tandíj, egyéb díjfizetési kötelezettség

    A térítési díjakat és azok szükségességét a Térítési díj szabályzat tartalmazza. (Klikk a megnyitáshoz!>>>)




    d) Nyitva tartás rendje

    • Az iskola kapui szorgalmi időben hétfőtől péntekig reggel ½ 8 órától 8óráig, 12 órától délután tizenhét óráig vannak nyitva. 8-12 óráig az intézmény a Városi Könyvtár felől érhető el.
    • Az iskolában tartózkodó gyermekek felügyeletét az iskola reggel 7.30 órától 16.30 óráig tudja biztosítani.
    • Az iskolába a tanulóknak reggel 7.30 óra és 7.45 óra között kell megérkezniük.
    • Az iskolában a tanítási órák és az óraközi szünetek rendje a következő:
    1. óra:   8.00  -  8.45
    2. óra:   9.00  -  9.45
    3. óra:  10.00 - 10.45
    4. óra:  11.00 - 11.45
    5. óra:  11.55 - 12.40
    6. óra : 12.50 - 13.35
    • Rossz idő esetén az ügyeletes nevelő utasítása alapján a tanulók a folyosón maradnak. Csengetéskor a tanterem előtt a folyosón sorakoznak, s az órát tartó pedagógussal együtt mennek be az osztályterembe. Jó idő esetén, az udvaron tartózkodnak. Becsöngetéskor az ügyeletes nevelő irányításával vonulnak be az épületbe.
    • A második óraközi szünet a tízórai szünet. Ekkor a tanulók a tantermekben étkezhetnek, tízórai után kimennek az udvarra, rossz idő esetén a folyosóra.
    • A főétkezések rendje:
    A napközis tanulók esetén -A napközi otthonra vonatkozó szabályok- szerint.
    • A tanuló tanítási idő alatt az iskola épületét csak a szülő személyes, vagy írásbeli kérésére az osztályfőnöke (távolléte esetén az igazgató vagy az igazgatóhelyettes) vagy a részére órát tartó szaktanár engedélyével hagyhatja el. Rendkívüli esetben – szülői kérés hiányában – az iskolából való távozásra az igazgató vagy az igazgatóhelyettes adhat engedélyt.
    • Tanítási napokon a hivatalos ügyek intézése az iskolatitkári irodában történik  hétfőtől csütörtökig 8.00. óra és 16.00. óra között, pénteken 8.00 és 13.30 óra között.
    • Az iskola a tanítási szünetekben a hivatalos ügyek intézésére külön ügyeleti rend szerint tart nyitva. Az ügyeleti rendet az iskola igazgatója határozza meg, és azt a szünet megkezdése előtt a szülők, a tanulók és a nevelők tudomására hozza.
    •  A tanulók az iskola létesítményeit, helyiségeit csak valamelyik nevelő felügyeletével használhatják. Ez alól felmentést csak az iskola igazgatója adhat.
    • Az iskola épületében az iskolai dolgozókon és a tanulókon kívül csak a hivatalos ügyet intézők tartózkodhatnak, illetve azok, akik erre az iskola igazgatójától engedélyt kaptak.
    • Az iskola épületében felnőtt ügyelet működik.


    e) Iskolai tanév helyi rendje

    Első tanítási nap: 2021. szeptember 1. (szerda)

    Utolsó tanítási nap: 2022. június 15. (szerda)

    A tanév első féléve 2022. január 21-ig tart

    Az iskola 2022. január 28-ig értesíti a tanulókat

    Minden hónap első keddjén nevelőtestületi megbeszélés az aktuális feladatokról.

     

    Tanítási szünetek:   

    Őszi szünet: 2021. okt.25. – nov.1.

    Szünet előtti utolsó tanítási nap: 2021.okt.22.         Szünet utáni első tanítási nap:2021.nov.2.

    Téli szünet: 2021.dec.20. – 2022.jan.2.

    Szünet előtti utolsó tanítási nap: 2021.dec.17.         Szünet utáni első tanítási nap:2022.jan.3.

    Tavaszi szünet: 2022. ápr.15.-ápr. 24.

    Szünet előtti utolsó tanítási nap: 2022.ápr.14.         Szünet utáni első tanítási nap:2022.ápr. 25.

    Utolsó tanítási nap: 2022. június 15.

    Vasárnapi szentmiséken való részvétel:

    Visszaállításra kerülnek a vasárnap délelőtti 10.30-kor kezdődő diákmisék.                       Felelős: Tóth Tibor atya + osztályfőnökök

     

     


    f) A betöltött munkakörök alapján a pedagógusok iskolai végzettsége, szakképzettsége (név-szak-osztály)

    Tanár1

    Főiskola

    tanító

     

    magyar spec.koll.

    Tanár2

    Főiskola

    gyógypedagógus

    Tanár3

    Főiskola

    tanító

     

    n.német

    Tanár4

    Főiskola

    tanító

     

    technika spec.koll

    Tanár5

    főiskola

    tanár

     

    matemaika

     

    földrajz

     

    informatika

     

    közokt.vez.

    Tanár6

    főiskola

    tanár

     

    n.német

    Tanár7

    főiskola

    tanár

     

    informatika

     

    matematika

    Tanár8

    Főiskola

    tanító

    mat

     

     

     

    Tanár9

    főiskola

    tanár

     

    ének

    Tanár10

    egyetem

    kémia

     

    matematika

     

    német honismeret

     

    osztályfőnöki

    Tanár11

    Főiskola

    tanító

    Tanár12

    egyetem

    tanár

     

    testnevelés

    Tanár13

    főiskola

    tanár

     

    magyar 

     

    történelem

    Tanár14

    egyetem

    tanár

     

    magyar

     

    közokt.vez.

    Tanár15

    Főiskola

    tanító

     

    könyvtár spec.koll.

    Tanár16

    Főiskola

    tanító

     

    fejlesztőpedagógus

    Tanár17

    Főiskola

    tanár

     

    matematika

     

    kémia

    Tanár18

    főiskola

    tanító, tanár

     

    ének

     

    n.német

     

    tánc-és dráma

    Tanár19

    Főiskola

    tanító

     

    ének spec.koll.

    Tanár20

    főiskola

    tanító

     

    n.német

    Tanár21

    főiskola

    tanító

     

    fejlesztőpedagógus

    Tanár22

    egyetem

    tanár

     

    történelem

     

    földrajz

    Tanár23

    Főiskola

    tanító

     

    okt.inf.

    Tanár24

    Főiskola

    tanító

     

    könyvtár spec.koll.

    Tanár25

    főiskola

    tanító

     

    angol spec.koll.

    Tanár26

    egyetem

    tanító

     

    tanár

     

    magyar

     

    tecnhnika

     

    történelem

    Tanár27

    főiskola

    tanító

     

    magyar spec.koll.

    Tanár28

    Főiskola

    tanító

     

     

    Tanár29

    főiskola

    tanár

     

    tanító

     

    rajz

    Tanár30

    egyetem

    testnevelés

    Tanár32

    főiskola

    hittan

     

    diakónus

    Tanár33

    főiskola

    hittanár

    Tanár34

    egyetem

    magyar

     

    történelem

     

    mentortanár szakv

     

    közokt.vez.

    Tanár35

    főiskola

    tanító

     

    rajz spec.koll

     

     

     

    Tanár36

    főiskola

    tanító

     

    angol spec.koll

    Tanár37

    főiskola

    tanító

     

     rajz

    Tanár38

    főiskola

    tanító

     

     

    Tanár39

    főiskola

    biológia

     

    technika

     

     

    Tanár40

    főiskola

    tanító

     

     

    Tanár41

    tanító

    tanító

     

    magyar spec.koll.

    Tanár42

    főiskola

    tanító

     

    magyar spec.koll.

    Tanár43

    egyetem

    tanár

     

    testnevelés

     

    földrajz

    Tanár44

    főiskola

    tanító

     

    német

    Tanár45

     

    hittanár

    Tanár46

    főiskola

    tanító

     

     

    Tanár47

    egyetem

    tanár

     

    magyar

     

    történelem

     

    min.bizt.szakv.

     

    közokt.vez

    Tanár48

    egyetem

    tanár

     

    fizika

     

    matematika

     

    mérés szakv.

     

    informatika

    Tanár49

    egyetem

    tanár

     

    kémia

     

    matematika

     

    mérés szakv.

    Tanár50

    egyetem

    tanár

     

    testnevelés

     

     gyógytestnevelő

    Tanár51

    főiskola

    gyógypedagógus

    Tanár52

    egyetem

    magyar és médiaismeret

    Tanár53

    egyetem

    magyar nyelv és irodalom

     

    történelem

    Tanár54

    egyetem

     

    fejlesztőpedagógus



    g) Nevelő-oktató munkát segítők száma, iskolai végzettsége, szakképzettsége

     

    Nevelő-oktató munkát közvetlenül segítők száma: 5 fő. Ebből iskolatitkár 1 fő, pedagógiai asszisztens 3 fő, rendszergazda 1 fő.

    Egyéb nevelő és oktató munkát segítők: takarító 9 fő, gazdasági dolgozó 2 fő.


    h) Országos mérés-értékelés eredményei

     

    2011

    2012

    2013

    2014

    2015

    2016

    2017

    2018

    2019

    matematika 6. osztály

    1411

    1410

    1468

    1571

    1420

    1510

    1397

    1464

    1492

    országos átlag

    1486

    1489

    1489

    1491

    1497

    1486

    1497

    1499

    1495

    olvasás-szövegértés 6. osztály

    1427

    1409

    1475

    1485

    1414

    1503

    1459

    1497

    1493

    országos átlag

    1465

    1472

    1497

    1481

    1488

    1494

    1503

    1492

    1499

    matematika 8. osztály

    1495

    1491

    1625

    1751

    1582

    1582

    1537

    1671

    1540

    országos átlag

    1601

    1612

    1620

    1617

    1618

    1597

    1612

    1614

    1624

    olvasás-szövegértés 8. osztály

    1474

    1479

    1542

    1554

    1556

    1533

    1493

    1618

    1558

    országos átlag

    1577

    1567

    1555

    1557

    1567

    1568

    1571

    1602

    1608



    i) Tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétléssel kapcsolatos adatok

     

    2011

    2012

    2013

    2014

    2015

    2016

    2017

    2018

    2019

    2020

    2021

    Jelenlegi létszám (fő):

    679

    616

    603

    582

    575

    557

    534

    560

    559

    573

    574

    ebből külföldi vagy magántanuló (fő):

    5

    15+

    9+

    25

    27

    25

    28

    34

    30

    13

    39

    A tanévben távozottak száma:

    26

    12

    15

    9

    31

    12

    7

    6

    19

    13

    31

    A tanévben érkezettek száma:

    14

    9

    16

    10

    34

    6

    2

    8

    18

    17

    29

    Bukott tanulók száma:

    42

    31

    30

    19

    14

    15

    8

    29

    23

    11

     

    Évismétlések száma:

    32

    30

    8

    4

    2

    8

    4

    5

    13

    7

     









    j) 
    Volt középiskolás diákjaink eredményei

    A visszaérkezett jelzések alapján:


    Nyomonkövetés 2021

    Kecel

     

    Azonosító

    Évfolyam

    Átlag

    72436709030

    10.

    5

    72436718719

    10.

    5

    72436708113

    10.

    4,7

    72436725188

    10.

    5

    72574200920

    9.

    4,8

    72574177321

    9.

    4,7

    72574175612

    9.

    5

    72574204886

    9.

    4,3

    72574174052

    9.

    4,5

    8506400597

    9.

    4,5

    72574185486

    9.

    4

    72936356865

    5.

    5

    73171351889

    5.

    4,2

    72352858627

    10.

    3,8

    72436713169

    10.

    2,3

    72436703725

    10.

    3,8

    72552598819

    9.

    2,5

    72574179273

    9.

    3,6

    72574178605

    9.

    3,2

    72590775097

    9.

    3,2

    72574194162

    9.

    3,6

    72574178409

    9.

    2,19

    72574182457

    9.

    3,4

    72574202139

    9.

    3,4

    72431875422

    9.

    2,2

    72574180031

    9.

    4,5

    72574186394

    9.

    3,5

    72574208769

    9.

    3,9

    72574197048

    9.

    3,7

    72436698474

    10.

    4

    72436701210

    10.

    3,1

    72436726416

    10.

    4,6

    72436723325

    10.

    4,4

    72436717014

    10.

    4,4

    72574200733

    9.

    5

    72574190190

    9.

    4,6

    72436716788

    10.

    3,8

    72436712045

    10.

    4,7

    72436713543

    10.

    2,8

    72431876555

    10.

    4

    72436714237

    10.

    4,7

    72431877300

    10.

    4,3

    72574177134

    9.

    4

    72552597482

    9.

    4,3

    72574182152

    9.

    4,4

    72652289469

    8.

    3,6

    72652325082

    8.

    4,3

    72652242515

    8

    4,3

    72652283830

    8

    4,4

    72574205542

    8

    3,8

    72436703592

    10

    3,8

    72436714077

    10

    3,8

         

    Tázlári tagintézmény

     

    Azonosító

    Évfolyam

    Átlag

    72549071496

    9.

    4,8

    72435439825

    10.

    3,5

    72551040639

    9.

    3,1

    72435443069

    10.

    2,7

    72429669893

    10.

    2,7

    72574192097

    9.

    3,1 


    k) Tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége 

    Idő

    Hétfő

    Kedd

    Szerda

    Csütörtök

    Péntek

    0.óra

     

     

     

     

    Középiskolai előkészítő mat. 8.évf.

     (2.t)

    tollas 5-8.évf.

     

    6.óra

     

    Középiskolai előkészítő magy. 8.évf.

     (2.t)

     

     

     

     

    7.óra

     

     

    rajzszakkör    1-8.évf.

     (6.t)

     

    rajzszakkör 1-8.évf.

     (6.t)

    énekkar 1-8.évf.- (kék isk. ének t.)

     

     

    8.óra

     

    -

    rajzszakkör    1-8.évf.

     (6.t)

     

    énekkar 1-8.évf.- (kék isk. ének t.)

     

    rajzszakkör 1-8.évf.

     (6.t)

    gitár 1-8.évf.

     (24.t)

     

    9.óra

     

    kézilabda

    tollas-

     

    darts 5-8.évf.

    kézilabda



     


    l) Házi feladatok és iskolai dolgozatok szabályai

     Az otthoni (napközis, tanulószobai) felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározása

    Pedagógiai Program IV.8.

    • Iskolánkban a házi feladatok meghatározásával kapcsolatosan az alábbi szabályok érvényesülnek:
    • A házi feladatok legfontosabb funkciója a tanórán feldolgozott tananyaghoz kapcsolódó gyakorlás, valamint a tananyaghoz kapcsolódó ismeretek megszilárdítása.
    • Az első-második évfolyamon a tanulók hétvégére (szombatra, vasárnapra), valamint a tanítási szünetek idejére nem kapnak szóbeli házi feladatot, csak írásbeli gyakorlást.
    • A 3-8. évfolyamon a tanulók hétvégére (szombatra, vasárnapra), valamint a tanítási szünetek idejére - a szokásos (egyik óráról a másikra esedékes) feladatokon túl - nem kapnak írásbeli házi feladatot.
    • Nyári szünetben a következő évfolyamra előírt kötelező olvasmány elolvastatható.

     

    Az otthoni írásbeli házi feladat kiadásának korlátai:

     

     Az otthoni (napközis, tanulószobai) felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározása

    Pedagógiai Program IV.8.

    • Iskolánkban a házi feladatok meghatározásával kapcsolatosan az alábbi szabályok érvényesülnek:
    • A házi feladatok legfontosabb funkciója a tanórán feldolgozott tananyaghoz kapcsolódó gyakorlás, valamint a tananyaghoz kapcsolódó ismeretek megszilárdítása.
    • Az első-második évfolyamon a tanulók hétvégére (szombatra, vasárnapra), valamint a tanítási szünetek idejére nem kapnak szóbeli házi feladatot, csak írásbeli gyakorlást.
    • A 3-8. évfolyamon a tanulók hétvégére (szombatra, vasárnapra), valamint a tanítási szünetek idejére - a szokásos (egyik óráról a másikra esedékes) feladatokon túl - nem kapnak írásbeli házi feladatot.
    • Nyári szünetben a következő évfolyamra előírt kötelező olvasmány elolvastatható.

     

    Az otthoni írásbeli házi feladat kiadásának korlátai:

     

    • A tanulókat (versenyre készülők, a tantárgy iránt aktívan érdeklődők) egyéni választásuk, kérésük alapján szorgalmi feladattal segíthetjük, számukra szorgalmi feladatot javasolhatunk.
    • Az otthoni tanulási idő (írásbeli és szóbeli feladatok elvégzésének együttes ideje) maximum 20-30 percet vehet igénybe egy tantárgyból.
    • A napi felkészülés otthoni (napközis, iskolaotthonos, tanulószoba) ideje nem lehet több 1-1,5 óránál.

     

    A tanulók írásbeli beszámoltatása

    • A témazáró felmérés időpontját, témáját meg kell előre határoznia a tanárnak!
    • A témazáró felmérések a témakörök végén, összefoglalás és szükséges mennyiségű gyakorlás után készülnek. Ezek érdemjegyei hangsúlyozottabban kapnak szerepet a félévi és az év végi osztályzat kialakításánál.
    • Egy tanítási napon 2-nél több témazáró felmérés (dolgozat) nem íratható! Ezeken a napokon egyéb írásbeli számonkérés nem lehetséges!
    • A felméréseket legkésőbb 2 héten belül ki kell javítani, és az eredményt a tanulókkal közölni.
    • A témazáró dolgozatokat lehetőség szerint a munkaközösség tagjai közösen állítják össze.

     

    m) Vizsgák követelményei

    A vizsgaszabályzat jogi kerete a 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendelet 64-78§-a, mely szabályozza a vizsgák feltételeit, rendjét. Ennek megfelelően intézményünkben osztályozó-, javító- és különbözeti vizsgákra van lehetőség. A tantárgyi vizsgák tagintézményenként eltérhetnek.

     Tanulmányok alatti vizsgák

     A vizsgaszabályzat hatálya, célja

    Jelen vizsgaszabályzat az intézmény által szervezett tanulmányok alatti vizsgákra, azaz:

    osztályozó vizsgákra, különbözeti vizsgákra, javítóvizsgákra vonatkozik.

     

    Hatálya kiterjed az intézmény valamennyi tanulójára:

    • aki osztályozó vizsgára jelentkezik,
    • akit a nevelőtestület határozatával osztályozó vizsgára utasít,
    • akit a nevelőtestület határozatával javítóvizsgára utasít.

     

    Kiterjed továbbá más intézmények olyan tanulóira

    • akik átvételüket kérik az intézménybe és ennek feltételeként az intézmény igazgatója különbözeti vizsga letételét írja elő.

    Kiterjed továbbá az intézmény nevelőtestületének tagjaira és a vizsgabizottság megbízott tagjaira.

     

    Osztályozó vizsga

    Osztályozó vizsgát tesz az a tanuló,

    • akit felmentettek a tanórai foglalkozásokon való részvétel alól
    • engedélyezték, hogy egy vagy több tárgy tanulmányi követelményének egy tanévben vagy az előírtnál rövidebb idő alatt tegyen eleget
    • az 51.§ (6) bekezdés b) pontjában meghatározott időnél(250óra) többet mulasztott, és a nevelőtestület döntése alapján osztályozóvizsgát tehet
    • a tanuló félévi vagy év végi osztályzatának megállapítása érdekében független vizsgabizottság előtt tesz vizsgát
    • ha a mulasztása egy adott tantárgyból az órák 30 %-ánál több,
    • az iskola igazgatója engedélyezi

    (Az egyéni tanrendes tanuló a tantervi követelmények teljesítéséről osztályozó vizsgán tesz tanúbizonyságot.)

    Osztályozó vizsgát az iskola a tanítási év során bármikor szervezhet.

    Az osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményeit az iskola pedagógiai programja szabályozza. Az osztályozó vizsgára jelentkezés módjáról, a szóbeli és/vagy írásbeli vizsga rendjéről, a szóbeli vagy írásbeli beszámoló választásának lehetőségéről a vizsga napját megelőző 15 nappal az iskola igazgatója írásban értesíti a szülőt.

    Javítóvizsga

    Javítóvizsgát tehet az a tanuló

    - aki tanév végén-legfeljebb három tantárgyból- elégtelen osztályzatot kapott,

     - aki osztályozó vizsgáról igazolatlanul távol maradt, vagy azt nem fejezte be, ill. az előírt időpontig nem tette le

    -  aki az osztályozó vizsga követelményeinek nem felelt meg.

    Javítóvizsga letételére az augusztus 15-től augusztus 31-ig terjedő időszakban van lehetőség.

     

    A tanulmányok alatt szabályosan megtartott vizsga nem ismételhető.

    A vizsgát háromtagú vizsgabizottság előtt kell letenni.

    A vizsga követelményeit, részeit a helyi tanterv tartalmazza.

     

    Tantárgyi vizsga

    A tagintézmények egyedi sajátosságaik alapján a következő eljárást követhetik:

    - A 8. osztályosok vizsgájának célja:

    - a tanuló vizsgahelyzetben adjon számot a tudásáról (írásban, szóban),

    - a meglévő ismeretek rendszerezett áttekintése, alkalmazása,

    - a tanulók előkészítése a középfokú tanulmányokra.

    Tantárgyak: magyar nyelv és irodalom, matematika.

    A vizsgán teljesített eredményért kapott érdemjegy témazáró osztályzat értékeként kerül beszámításra az év végi osztályzat kialakításakor.

     

     

    Vizsgák, mérések

    Intézményünk szorgalmazza, hogy mérjük az egyes tagintézmények teljesítményét, a tanulók tudását, képességét, kompetenciáit. Ezzel kívánjuk elősegíteni azt, hogy intézményünk tanulói mind jobban megfeleljenek az európai elvárásoknak, az országos kompetenciaméréseknek, valamint a tagintézményekben tanulók eredményei összehasonlíthatók legyenek

    Szükség esetén a tagiskola intézkedési tervet készít annak érdelében, hogy az eredményeket a következő években javítani tudja.

    A vizsgák megtervezése és lebonyolítása a munkaközösségek és a szaktanárok feladata.

    Vizsgaforma, vizsgarészek

    szóbeli vizsga

    írásbeli vizsga

    A tanulmányok alatti vizsgák rendje:

    A vizsgák témaköreit írásban kapja meg a diák a vizsgát szervező igazgatóhelyettestől.

    - javítóvizsga esetén júniusban, az osztályozó konferenciát követően

    A szóbeli vizsgák rendje

    A szóbeli vizsgák 3 tagú vizsgabizottság előtt történnek. A szóbeli vizsgán a tanulók 3-4 fős csoportokban folytatólagosan, szünet közbeiktatása nélkül vizsgáznak. A tanuló a kérdező tanár által kiadott kérdések megválaszolására gondolkodási időt kap. Ezt követően válaszát 10-15 percben önállóan fejti ki.

    A szóbeli vizsgák eredményének kihirdetése az adott vizsganapon történik.

    Az írásbeli vizsgák rendje:

    A vizsgateremben egy időben padonként 1 tanuló vizsgázhat. A tanulók csak az iskola bélyegzőjével ellátott papíron dolgozhatnak. A rajzokat ceruzával, minden egyéb munkát tollal kell elkészíteni. Az íróeszközről a tanulók maguk gondoskodnak.

    Az írásbeli feladatok megoldásához rendelkezésre álló idő magyarból 45 perc, matematikából 3x45 perc. Egy napon legfeljebb két írásbeli vizsga szervezhető. Az elégtelen írásbeli vizsgaeredmény szóbeli vizsgán javítható.

    A vizsgák helye, ideje és magatartási szabályai

    A vizsgák az iskola épületében az igazgató által kijelölt vizsgatermekben és időpontokban zajlanak.

    A vizsgázók kötelesek az előre kifüggesztett vizsgabeosztás szerint pontosan megjelenni az alkalomhoz illő öltözékben. Javítóvizsga esetén a bizonyítványt a vizsga megkezdése előtt le kell adni.

    A tanulók a vizsgateremben segítséget nem vehetnek igénybe, egymással nem beszélgethetnek, és a vizsga rendjét nem zavarhatják meg.

    Rendbontás esetén a vizsgabizottság elnöke – jegyzőkönyv felvétele mellett – az érintett tanuló részére a vizsgát felfüggesztheti.

     

     

    n) Osztályok száma, tanulók létszáma



     

    Osztály

    Osztályfőnök

    L.sz.

    Számított

    Terem

    1.a

    Szilágyiné Tusori Katalin

    28

    28

    9

    1.b

    Himerné K. Helga, Markó Maura

    27

    28

    4

    1.c

    Juhász Anikó

    17

    19

    3

    1.d

    Koch Éva, Sebestyénné Markó Andrea

    20 + 2 sz.

    24

    2

     

     

    92 + 2 sz.

    99+2sz.

     

    2.a

    Farkasné Zsember Marianna

    27

    27

    5

    2.b

    Berczeli Ágota

    18

    18

    8

    2.c

    Herczegné Koch Éva

    16 + 2 sz.

    17

    7

    2.d

    Molnárné Tátrai Dóra

    13

    15

    6

     

     

    74 + 2 sz.

    77+2sz.

     

    3.a

    Rimai Julianna

    22

    22

    11

    3.b

    Kovács Gyöngyvér

    24

    25

    15

    3.c

    Téglásné Halász Judit, Szabadi Enikő

    11 + 2 sz.

    13

    12

     

     

    57 + 2 sz.

    60+2sz.

     

    4.a

    Sima Zsuzsanna

    22

    22

    17

    4.b

    Senduláné Erdélyi Márta

    18

    20

    16

    4.c

    Gubik Éva

    17

    19

    13

    4.d

    Némethné R. Márta, Kisa Anett

    14

    18

    18

     

     

    71

    79

     

     

    Alsó tagozat összes

    294 + 6 sz.

    315+6sz.

     

    5.a

    Berger Renáta

    23

    23

    25

    5.b

    Dubainé Palásti Dóra Éva

    19

    21

    26

    5.c

    Haszilló Tamás

    17 + 1 sz.

    20

    21

     

     

    59 + 1 sz.

    64+1sz.

     

    6.a

    Varga Bálint

    23

    23

    27

    6.b

    Gibertné Domonyi Eszter

    19

    21

    20

    6.c

    Rónainé Varga Zita

    19 + 1 sz.

    20

    16

    6.d

    Sebestyénné Váradi Marianna

    14

    17

    1

     

     

    75+ 1 sz.

    81+1sz.

     

    7.a

    Hohnné Berger Rita

    16

    16

    23

    7.b

    Tihor Lászlóné

    21

    21

    15

    7.c

    Bergerné Lavati Erzsébet

    24 + 1 sz.

    27

    28

    7.d

    Kóczián Gábor

    18

    19

    19

     

     

    79 + 1 sz.

    83+1sz.

     

    8.a

    Tusori Tibor

    18

    18

    22

    8.b

    Szvetnyik Bence

    24

    24

    18

    8.c

    Tusoriné Szóráth Klára

    25

    27

    17

     

     

    67

    69

     

     

    Felső tagozat összes

    280 + 3 sz.

    297+3sz.

     

    574 + 9 sz., számított: 612+9sz.

     

    Copyright © 2017 Katolikus Iskola Kecel. Minden jog fenntartva. Created By Okosweblap.hu