„Jézussal az úton”

hittantábor Balatonmáriafürdőn

Szintén pályázati forrás hozzáadásával, az EGYH-KCP-16-0718 számú szerződés megvalósításaként 2016.július 11-én hétfőn reggel 8 órakor elindultunk Balatonmáriafürdőre, az egyhetes hittan táborunkba Burányi Roland plébános úr áldásával. Dél körül oda is értünk, ahol Éva néni és Gábor bácsi már várt minket. Beköltözés után Józsi bácsi négy őrsre osztott minket. Őrseink az evangelisták neveit kapták: Szent Máté, Szent Márk, Szent Lukács és Szent János. Első programunk fürdés volta Balatonban, hiszen nem lehetett a jó időnek ellenállni. A tábortűz este 8 órakor kezdődött, ahol minden este imádkoztunk, énekeltünk, a Szentek életéről néztünk kis filmeket és az őrangyalos játékhoz készülődtünk, majd kihúztuk az első őrzöttünket. Napjaink állandó napirend szerint zajlottak: fél nyolckor ébresztő, szobaszemle, fél kilenckor zászlófelvonás és reggeli ima, a konyhás őrs reggelihez, ebédhez és vacsorához tizenöt perccel az étkezés előtt megterített. Reggeli után hittan verseny volt az evangélisták életéből, a Szentek életéből, az Ószövetségből és az Újszövetségből. Délután különböző sportvetélkedők: sátorállítás, asztalitenisz-bajnokság, lengőteke- éscsocsóbajnokság.Este hét óra körül volt a zászló levonás és az esti ima. Sajnos a rossz idő hozzánk is elért, így csütörtökön kézműves foglalkozások voltak és fedett pályás sportversenyek. Pénteken Tihanyba kirándultunk a Tihanyi Apátságba. Utunkat gyalog, vonattal és komppal tettük meg. Vasárnap elgyalogoltunk Balatonkeresztúrra, ahol szentmisén vettünkrészt. Ebéd után akadályverseny, vagyis staféta volt a tábor területén. Kültéri játékokat kellett megkeresnünk időre, de figyelnünk kellett, hogy a másik őrsét nem vihetjük el, mert az pontvesztést okozhatott. Az utolsó tábortűz alatt megtartottuk a szokásos ceremóniákat, és az őrangyalos játék lezárása előtt a négy őrs tréfás feladatokkal szórakoztatta a többi táborlakót. Az egész heti pontok gyűjtését Józsi bácsiék kisajándékokkal értékelték. Köszönjük a ránk fordított idejüket Bleszák Gábornak és nejének, Éva néninek, Illésné Márin Éva tanító néninek, Jónás Zoli bácsinak és Pap József diakónus úrnak és feleségének, Emese néninek.A programok megvalósítását az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő és az Emberi Erőforrások Minisztériuma Egyházi Támogatások Osztálya 800 000 forinttal támogatta, melyet egyházi célú közösségi programok megvalósítására lehetett fordítani .