Renovabis

    A program fő célja a roma és hátrányos helyzetű tanulók integrációjának segítése a katolikus köznevelési intézményekben
    Az első program színházlátogatás volt a budapesti Erkel Színházban 2018. szeptember 09-én. 30 roma és hátrányos helyzetű tanulóval néztük meg a Billy Elliot című musicalt. Célkitűzés volt, hogy a hátrányos helyzetű és roma gyermekeinket ráébresszük arra, hogy mennyire fontos, hogy legyenek céljaik, legyen olyan dolog, ami belső motivációt jelent számukra,s mindezt az iskola keretein kívül. Az előadásban egy hátrányos helyzetű kisfiú egy bányászvárosban úgy dönt, hogy balettművész akar lenni. A sok hátráltató tényező ellenére végül elérte célját. A darabot a szerzők valódi megtörtént események alapján írták. Úgy gondoltuk, hogy a szórakozva tanulás céljára, a zene és a történet együttese kiváló motivációs eszköz. Példaként lebeghet előttük a történet és megérthetik, hogy a befektetett munka hosszútávon mindig megtérül. Az előadás arra is alkalmas volt, hogy megtanulják, hogyan kell viselkedni egy színházban, hogyan kell megjelenni egy ilyen társadalmi eseményen, ezzel elősegítetve az integrációt. Külön felhívtuk a figyelmet a szemetelés elkerülésére, mind a színházban, mind azon kívül, így a környezettudatosságra is ügyeltünk. A színházban tapasztalt ragyogó tisztaság egyébként is visszatartó erővel hatott rájuk. Az előadás megbeszélésekor ezt ők maguk hangsúlyozták. A megbeszélés alkalmával tudatosítottuk, és hangosan kimondtuk, hogy miért lehet példa előttük a kisfiú élete.
    1. október 5-7. között az Újteleki Ifjúsági Táborban szerveztük meg 25 tanuló részére az Őszi projektet. A 3 nap alatt a diákok több programban vettek részt. Első nap egy mentálhigiénés fejlesztést szolgáló beszélgetést folytattunk velük. Itt a drogfogyasztás hatásai, ártalmai mellett szó volt a drogfogyasztás elkerülésének lehetséges módjairól. Arról, hogy a drogfogyasztás milyen hatással van környezetére. A beszélgetés során megértették, hogy a környezet, jelentheti a tágabb és a szűkebb környezetet is. Legszűkebben értelmezve pedig saját magukat. Megértették, hogy tudatos döntésekkel befolyásolhatják saját és családjuk életét. Megbeszéltük, hogy igényesnek kell lenniük környezetükre, mert az visszahat rájuk. A napi tisztálkodás, az egészséges ételek fogyasztása (gyümölcs-és zöldségsalátákat készítettünk) befolyásolja kedélyállapotukat, teljesítő képességüket. A jó, elismert teljesítmény pedig segíti a kapcsolatok kiépítését, az integrációt. Eredményes volt a beszélgetésünk, mert abban aktívan részt vettek, ha megértettek valamit, akkor a saját életükből soroltak példákat. Felismerték a problémákat és azt, hogy ilyen az ő környezetükben is van. Azt, hogy milyen mély volt az elhangzottak bevésődése bizonyítja, hogy a táborozás későbbi részében ők maguk tértek rá vissza újra meg újra.
    November 6-án került sor a környezettudatossági projektre, amely a teremtéstörténet oldaláról közelítette meg a témát. A rövid előadás után közös beszélgetés következett a teremtésről, és környezetünk megtartásáról a hitoktatók bevonásával. Ezt egy jó hangulatú kézműves foglalkozás követte, ahol a témához kapcsolódó kisebb művek készültek: teremtésnapló, a Teremtés története természetes anyagokból. A gyerekek minden kreativitásukat beleadták a munkákba. Közben örömmel mesélték még korábbi élményeiket a táborról. Összességében komplex fejlesztést valósítottunk meg, mely elősegítette a tanulók integrációját, világban való eligazodását és hitbéli erősödését. A programokat az elnyert összeg arányában úgy csökkentettük, hogy minden témából maradjon, hisz a komplex fejlesztést így tudtuk megvalósítani. A bevont tanulók számát nem csökkentettük, mert elvünk az volt, hogy minél több tanulót érzékenyítsünk, s kerüljön kapcsolatba a hittel, a környezettudatossággal és a tábor témáival. Értse meg, hogy minden ember önmagában értékes, s az akarat magasra tudja emelni.
    Copyright © 2017 Katolikus Iskola Kecel. Minden jog fenntartva. Created By Okosweblap.hu